Hur monterar jag isär dörren på förarsidan?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Tess
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 jul 2010, 14:15:53
Bilmodell: Hi Ace
Årsmodell: 0
PostOrt: Västerhaninge
Land (Country): Sverige

Hur monterar jag isär dörren på förarsidan?

Inlägg av Tess »

Igår kom jag inte ut ur bilen utan att veva ner fönstret och öppna dörren utifrån.
Nu vill jag montera bort "dörrfodret" för att kunna kolla i dörren om nåt har gått sönder eller bara lossnat men jag är inte säker på hur jag får bort plasten.

Jag behöver ta bort spaken som vevar ner fönstret och även handtaget på insidan för att få bort själva insidan på dörren antar jag.

Någon som har några tips att ge mig, vill ju inte bända så att jag har sönder något.

Tack
/Tess
Tess
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 jul 2010, 14:15:53
Bilmodell: Hi Ace
Årsmodell: 0
PostOrt: Västerhaninge
Land (Country): Sverige

Re: Hur monterar jag isär dörren på förarsidan?

Inlägg av Tess »

Jag började skruva lite på måfå och började visst i rätt ända för en gångs skull. När jag hade lossat på själva handtaget på insidan så hittade jag felet. En metall "stång" som hoppat loss från sitt ursprungliga läge. Bara att peta tillbaka den och skruva ihop så fungerade det igen.

/Tess
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hur monterar jag isär dörren på förarsidan?

Inlägg av Fnys »

:thumbup:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar