Delad tråd: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
Delad tråd: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
Flyttade inlägg från tråden: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
TILL ER ALLA SOM TJATAR OM VILKEN SIDA RATTEN SITTER PÅ :
BILEN ÄR EN GENERATION 3 OCH SÅLDES ALDRIG SOM VÄNSTERSTYRD!!!!!
TESTA O HITTA EN I VÄNSTERSTYRD SOM INTE ÄR OMBYGGD .
HITTAR NI EN SÅ ÄTER JA UPP MINA GAMLA KALSONGER!
F*n va trött jag blir på alla som ska komentera att den e "felstyrd" definera "felstyrd"? bilen byggdes aldrig till nått annat än japanska marknaden .
Vill ny ha en nyare mr2 turbo så måste ni sitta på högersida eller så köper ni er en gammal o bygger om o fipplar så kommer den o kosta er mer.
För en baggis grejj.
Har ni tagit körkort så ska ni kunna sitta på vilken sida som.
Trött på att alla ska komentera just detta . Äger själv en högerstyrd bil och både jag o ludde tycker de e gött o sitta på den sidan som många andra.
Sen kan du ta o kolla på skyline den finns heller inte som vänsterstyrt men där e ingen som klagar .
Sorry för att jag e förbannad o skriver detta inlägg men jag tror även ludde uppskattar det.
Som någon skev att man kan hitta en mr2 i england för halva priset . Gör de då åk ner o chansa eller skicka hem den. Du VET ALDRIG var du får med dig hem.
Jag känner flera som fått med sig skit hem o märkt det här hemma. O sen kostar de bara pengar o fixa här hemma tex byta kolvar i dessa 3sgte som går kors o tvärs!.
/ DENNIS
TILL ER ALLA SOM TJATAR OM VILKEN SIDA RATTEN SITTER PÅ :
BILEN ÄR EN GENERATION 3 OCH SÅLDES ALDRIG SOM VÄNSTERSTYRD!!!!!
TESTA O HITTA EN I VÄNSTERSTYRD SOM INTE ÄR OMBYGGD .
HITTAR NI EN SÅ ÄTER JA UPP MINA GAMLA KALSONGER!
F*n va trött jag blir på alla som ska komentera att den e "felstyrd" definera "felstyrd"? bilen byggdes aldrig till nått annat än japanska marknaden .
Vill ny ha en nyare mr2 turbo så måste ni sitta på högersida eller så köper ni er en gammal o bygger om o fipplar så kommer den o kosta er mer.
För en baggis grejj.
Har ni tagit körkort så ska ni kunna sitta på vilken sida som.
Trött på att alla ska komentera just detta . Äger själv en högerstyrd bil och både jag o ludde tycker de e gött o sitta på den sidan som många andra.
Sen kan du ta o kolla på skyline den finns heller inte som vänsterstyrt men där e ingen som klagar .
Sorry för att jag e förbannad o skriver detta inlägg men jag tror även ludde uppskattar det.
Som någon skev att man kan hitta en mr2 i england för halva priset . Gör de då åk ner o chansa eller skicka hem den. Du VET ALDRIG var du får med dig hem.
Jag känner flera som fått med sig skit hem o märkt det här hemma. O sen kostar de bara pengar o fixa här hemma tex byta kolvar i dessa 3sgte som går kors o tvärs!.
/ DENNIS
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix

- lurvas
- Bilmodell: Toyota MR2 turbo Gen III
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: göteborg
- Land (Country): sverige
Re: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:- kom och köp
tackar dennis detta uppskattas kan inget annat än att hålla med
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Men SUCK.
Vanliga människor VILL inte sitta på fel sida och styra, därför sorterar dom bort bilar som har ratten på fel sida, och dpm SKITER i om den bara gjordes för den japanska marknaden eller bara finns som högerstyrd, då väljer domf lesta en annan bilmodell istället.
Just i detta fallet är det ju dessutom mer generation 2.5 då den ju har samma kaross som mk2, Mk3 är väl mer MR-S'en, som hette MR2 i europa (iaf i sverige)
Alltså,. precis som jag sa är högerstyrda bilar ALLTID ALLTID svårare att sälja, efterssom man sorterar bort väldigt många köpare som helt enkelt inte VILL sitta på fel sida.. det handlar kanappast om att "kunna", man vill inte för man tycker det är sämre.
Vanliga människor VILL inte sitta på fel sida och styra, därför sorterar dom bort bilar som har ratten på fel sida, och dpm SKITER i om den bara gjordes för den japanska marknaden eller bara finns som högerstyrd, då väljer domf lesta en annan bilmodell istället.
Just i detta fallet är det ju dessutom mer generation 2.5 då den ju har samma kaross som mk2, Mk3 är väl mer MR-S'en, som hette MR2 i europa (iaf i sverige)
Alltså,. precis som jag sa är högerstyrda bilar ALLTID ALLTID svårare att sälja, efterssom man sorterar bort väldigt många köpare som helt enkelt inte VILL sitta på fel sida.. det handlar kanappast om att "kunna", man vill inte för man tycker det är sämre.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Glenn skrev:Men SUCK.
JAG FATTAR ATT MAN VÄLJER BORT DEM !Men just nu jämför du gen2 med gen3 o varför ska en gen2 som e sämre kosta dubbelt av vad en gen3 som e nyare bara för ratten sitter på "rätt sida"?!?!?!?
SÅ du menar att mr2ans gen2 204hk e samma som gen 3 på 242hk ?
Det e ju helt andra bromsar,motor,chassie .. De går ju inte jämföra!
Dessutom begär killen MINDRE än vad en vänsterstyrd gen2.
Kollar vad importfirmor tar för gen3 . Vet en som gav 100k för sin rätt nyligen.
MEN ja vet oxå att man får mindre och de e svårare o sälja som du skriver.
Jag själv som har nylack o helsmidd motor med fc sprut begär samma och för höra precis samma jäkla grejjer.
Kolla bara va saker o ting kostar om du ska bygga själv.
Men de e ju klart ...
Hade detta varit ett mitsu evo forum så hade folk skitit i vilken sida ratten sitter på men folk här verkar vara mer aygo o prius fantaster istället för sportbilsfantaster
Inget illa menat men börjar bli ganska less på dessa diskusioner .
Har haft både impreza, evo o bmw innan o allihopa var mer lättsålda än våra toyotor.
De e svårt o sälja både supra o mr2 i dagsläget.
Mest lätt sålda lär vara bmw . Folk köper gamla 80tals e30 med turbo för 120k som inte änns går att besiktiga.
Motorer som säljs kors o tvärs för över 30k går på samma dag man lägger ut dem på pure-pf.com
Alla pratar om hur bra toyota är men inte hur svårsålda ! oavsätt sida man sitter på .

- Cyrix
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Kontakt:
Allt styrs ju av tillgång och efterfrågan!
Finns det vänsterstyrda och folk är villiga att betala mer för dessa, så är det klart att dom ligger högre i pris. Att det skiljer på på generationer av bilarna, det är det nog inte många som vet nåt om. Det lär man sig nog efter att man köpt bilen och börjar läsa tex här på forumet.
Sen blir inte en bil värd speciellt mkt mer för att den är trimmad/ombyggd. Skulle tro att dom flesta som vill trimma, helst börjar med en så oskruvad bil som möjligt. Men skulle jag själv köpt en MR2a idag, så hade det blivit en högerstyrd inköpt antingen ifrån japan eller england, tycker man får mkt bil för pengarna. Men jag hade ju helt klart räknat med att inte sälja den på ett tag heller.
Finns det vänsterstyrda och folk är villiga att betala mer för dessa, så är det klart att dom ligger högre i pris. Att det skiljer på på generationer av bilarna, det är det nog inte många som vet nåt om. Det lär man sig nog efter att man köpt bilen och börjar läsa tex här på forumet.
Sen blir inte en bil värd speciellt mkt mer för att den är trimmad/ombyggd. Skulle tro att dom flesta som vill trimma, helst börjar med en så oskruvad bil som möjligt. Men skulle jag själv köpt en MR2a idag, så hade det blivit en högerstyrd inköpt antingen ifrån japan eller england, tycker man får mkt bil för pengarna. Men jag hade ju helt klart räknat med att inte sälja den på ett tag heller.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- KelMer
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Du har ju svarat på den frågan själv, "rätt sida"Impreza skrev: JAG FATTAR ATT MAN VÄLJER BORT DEM !Men just nu jämför du gen2 med gen3 o varför ska en gen2 som e sämre kosta dubbelt av vad en gen3 som e nyare bara för ratten sitter på "rätt sida"?!?!?!?
Ååå så det hära med körkort, ofta använder folk med högerstyrda bilar argumentet att det är lättare att fickparkera!!!
Då kan man ju undra vilka som har körkort och inte, om det skulle vara ett argument att använda

Köpa privat eller på firma är 2 olika saker!!!Kollar vad importfirmor tar för gen3 . Vet en som gav 100k för sin rätt nyligen.
Tror det är ganska blandat med människor hära, om det är nåt som inte uppskatas av dig "Impreza" så mej veterligen så är INTERNET fritt, man kan surfa vart man vill.......Men de e ju klart ...
Hade detta varit ett mitsu evo forum så hade folk skitit i vilken sida ratten sitter på men folk här verkar vara mer aygo o prius fantaster istället för sportbilsfantaster
Ska man köpa sig en "lek" bil bara för att den är mer lätt såld, jag behöver väl inte kommentera det ensHar haft både impreza, evo o bmw innan o allihopa var mer lättsålda än våra toyotor.
Vill man ha en dussinbil, så varsågod.Mest lätt sålda lär vara bmw . Folk köper gamla 80tals e30 med turbo för 120k som inte änns går att besiktiga.

Önskar självklart lurvas lycka till med försäljningen.
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
- KelMer
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Delad tråd: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
Högertrafik= ratten på vänster sida, Vänstertrafik= ratten på höger sida.Impreza skrev:Flyttade inlägg från tråden: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
/ DENNIS
Definitionen på "felstyrd" i Svergie är Högerstyrd !!!
Kände att jag blev riktigt irriterad på Impreza

heller kommenterat det innan på lurvas försäljnings tråd!!! MEN när man börjar hoppa på vårat forum med så dumma kommentarer som att alla hära är Prius el Aygo fans (som iofs inte är nåt dåligt) blir jag riktigt irreterad, snacka om att vara enkelspårig, alla måste tycka om "sportbilar" om man ska tycka om bilar, nää fy fan

Har iofs själv en Mr2 som går under "sportbil" och tycker om den jätte mycket, men en bilentisuast för mig är nån som tycker om alla möjliga bilar

/Christian N
0733966737
0733966737
- Neblade
- Ordförande
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linköping
- Land (Country): Sweden
Nåja, vi lät denna diskussion leva kvar för att det är ganska intressant hur olika folk tycker om högerstyrt och vänsterstyrt. Vi ville inte nödvändigtvis behöva döda diskussionen genom att ta bort inlägg utan de flyttades från säljforumet hit istället.
Intressant är väl att vi hade främst vänsterstyrda bilar när vi hade vänstertrafik i Sverige. Det finns ju fördelar med att köra vänsterstyrda bilar på höger sida, det är nog de flesta överens om? Det var väl förhoppningsvis de flesta överens om när de vant sig även efter bytet(ni som var med då, jag var det inte
).
Men självklart går det bra att köra en högerstyrd bil också, fast man kanske får planera sina eventuella omkörningar lite bättre. Det går att köra om med en 58hk starlet också, handlar bara om planering, att välja sina tillfällen och inte chansa.
Jag har kört högerstyrd postbil vid ett par tillfällen och det var inga större konstigheter, men visst är det lite annorlunda, vid filbyten etc.
Fortsätt gärna diskutera, men vi kan väl undvika personangrepp och allt för aggressiva citeringar.
Hälsn.
Mattias
(som är sugen på att skaffa sig en högerstyrd Mr2 någon gång i framtiden)
Intressant är väl att vi hade främst vänsterstyrda bilar när vi hade vänstertrafik i Sverige. Det finns ju fördelar med att köra vänsterstyrda bilar på höger sida, det är nog de flesta överens om? Det var väl förhoppningsvis de flesta överens om när de vant sig även efter bytet(ni som var med då, jag var det inte

Men självklart går det bra att köra en högerstyrd bil också, fast man kanske får planera sina eventuella omkörningar lite bättre. Det går att köra om med en 58hk starlet också, handlar bara om planering, att välja sina tillfällen och inte chansa.
Jag har kört högerstyrd postbil vid ett par tillfällen och det var inga större konstigheter, men visst är det lite annorlunda, vid filbyten etc.
Fortsätt gärna diskutera, men vi kan väl undvika personangrepp och allt för aggressiva citeringar.
Hälsn.
Mattias
Mattias Johansson
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
-
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Neblade skrev:Nåja, vi lät denna diskussion leva kvar för att det är ganska intressant hur olika folk tycker om högerstyrt och vänsterstyrt. Vi ville inte nödvändigtvis behöva döda diskussionen genom att ta bort inlägg utan de flyttades från säljforumet hit istället.
Intressant är väl att vi hade främst vänsterstyrda bilar när vi hade vänstertrafik i Sverige. Det finns ju fördelar med att köra vänsterstyrda bilar på höger sida, det är nog de flesta överens om? Det var väl förhoppningsvis de flesta överens om när de vant sig även efter bytet(ni som var med då, jag var det inte).
Hälsn.
Mattias
Bra sagt/skrivet då jag också tycker det vart lite väl aggressiv och överdrivet hetsig diskussion om detta med rätt och fel om
just högerstyrt vs vänsterstyrt

Ante
KelMer skrev:Högertrafik= ratten på vänster sida, Vänstertrafik= ratten på höger sida.Impreza skrev:Flyttade inlägg från tråden: Toyota MR2 turbo Gen3 94 T-bar 80000:-
/ DENNIS
Definitionen på "felstyrd" i Svergie är Högerstyrd !!!
Kände att jag blev riktigt irriterad på Impreza, kanske märktes!!! Jag bryr mig inte så mycket om hö vs vä styrd, har inte
heller kommenterat det innan på lurvas försäljnings tråd!!! MEN när man börjar hoppa på vårat forum med så dumma kommentarer som att alla hära är Prius el Aygo fans (som iofs inte är nåt dåligt) blir jag riktigt irreterad, snacka om att vara enkelspårig, alla måste tycka om "sportbilar" om man ska tycka om bilar, nää fy fan![]()
Har iofs själv en Mr2 som går under "sportbil" och tycker om den jätte mycket, men en bilentisuast för mig är nån som tycker om alla möjliga bilar![]()
Jag hoppade på er alla tillsammans för ni hoppade på lurvas i förra tråden.
Ni menade på att bilen inte va värd en piss i havet för den var högerstyrd !
Och sen ska ja förklara vad ja mena med prius/aygo fantaster.
Jo de som KÖR MILJÖBILAR idag tycker om dem för de inte släpper ut mycket avgaser och drar lite bränsle.
Människor som gillar miljö gillar inte bilar som brötar,söljar mycket soppa eller släpper ut mycket avgaser = sportbilar
"alla måste tycka om "sportbilar" om man ska tycka om bilar"
Du kan inte påstå att folk som skaffar sig tex aygo skaffar sig den för att den e rolig ?
Det är väl mer för de e ekonomisk , en bruks häck helt enkelt eller hur ?
Dessutom om du nu ska dra diskussionen vidare så satt vi o körde vänsterstyrd i vänstertrafik innan 60 talet här med.
Jag menar på att har du tatt körkort o kan köra bil så ska det inte spela någon roll.
Det är som o jämföra en manuell bil med automat. Kan du köra så ska de inte spela någon roll.
Sen när de gäller marknaden hur lätt det är sälja toyota mena jag att de e ingen som vet nått om dessa bilar (mr2) o folk som köper toyota rent är sådanna som köper just miljöbilar eller lastbilar/pickisar.
Gå in på toyota center i göteborg o fråga om de har nått sportigare så får du se va du får för svar .
Jag testade och fick " nej tyvärr vi har slutat med det eftersom folk vill ha våra miljöbilar istället så de säljs inga sportbilar längre , de vi kan hjälpa dig med är en nyare mr2 isåfall" .
Toyota har tyvärr inga turbobilar (bensin,etanol) på svenska marknaden idag.
Jag tycker det är roligt och bra fall bilen ja köper går o sälja lätt sedan så jag kan köpa annat .
Oså fortsätter de så man kan prova på endel bilar .
Sen vill ja hålla med cyrix också !
Köper man från japan så får man MEEER bil och mer utrustning för pengarna . Dessutom har bilarna från japan gått runt 7000mil när de säljs istället för runt 17k här i sverige.
Sen kan jag inget mer än hålla med om att man vill trimma bilen själv heller.