Sida 1 av 1
HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: lör 02 okt 2010, 10:36:22
av cheetah1
Tjo!
Jag har fått punktering. Jag är i Göteborg. Jag ska jobba i Skåne i morgon 5:00. Vad gör jag?
Gehilfe bitte!
Re: HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: lör 02 okt 2010, 11:01:30
av KACE80
cheetah1 skrev:Tjo!
Jag har fått punktering. Jag är i Göteborg. Jag ska jobba i Skåne i morgon 5:00. Vad gör jag?
Gehilfe bitte!
Oj detta lät mycket lustigt ( sorry ).....
Har du ingen vän i Gbg som kan hjälpa dig?
Du är alltså ej ifrån denna stad?
Vad gör du där?
Jobba i Skåne imorgon?
Inga verktyg eller reservdäck?
Hehehe just detta e ju det lustiga
Hade jag bott kvar i Gbg då kan jag lova dig att jag hade åkt förbi å hjälpt dig
Vart är du nu?
Hälsningar Anton
Re: HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: lör 02 okt 2010, 20:09:23
av Dale
Larmtjänst/bärgare. Dom kan hjälpa dig.
http://gulasidorna.eniro.se/hitta:d%C3% ... 3%B6teborg eller lås och lämna bilen och ta en taxi ner annars. Då hinner du.
Re: HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: sön 03 okt 2010, 00:07:41
av tobo
Omdiskuterat, men...

Re: HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: sön 03 okt 2010, 13:09:43
av KACE80
tobo skrev:Omdiskuterat, men...

Ja dessa däckfix är faktiskt riktigt bra

!
Har själv behövt dessa vid 2 tillfället, dock krävdes 2 burkar vid ett av tillfällena...
Lagar faktiskt det mesta.
Re: HJÄLP! (Helgöppna däckverkstäder??)
Postat: sön 03 okt 2010, 18:49:12
av cheetah1
Jag hittade faktiskt en helgöppen verkstad efter många om och men.
1. Jo, verktyg fanns i bilen.
2. Jo, reservhjul fanns, dock av dimension och kvalitet som verkligen inte lämpar sig att köra 25 mil på.
3. Varför jag var i Göteborg eller varför jag skulle jobba i Skåne ser jag inte betydelsen av riktigt.
4. Punkteringsspray hade förmodligen inte hjälpt mot de 3 liter bränt gummi i pulverform som låg och rullade inne i hjulet.
Såhärva: Pyspunka som jag inte märkte. Lastade bilen tungt. Jag vet att jag har dåliga stötdämpare och fjädrar bak, och ett nytt avgassystem som hänger lite lågt över bakaxeln. Därför trodde jag att skrapet i groparna berodde på att axeln tog i nämnda avgassystem. Efter ett par-tre mil när skrapet blev värre och värre och tillslut konstant, och bilen kändes märklig att köra stannade jag och tittade, och konstaterade att däcket var en aning platt. (Jag har aldrig haft punktering förut, så jag visste inte hur det borde kännas.) Det var också en smula varmt.
Detta var på fredag eftermiddag, vid 14-snåret. Inga verkstäder över huvud taget fanns att tillgå i närheten, och bilen behövde förflyttas till Göteborg å det snaraste och tömmas, och ett ärende behövde göras före klockan 15, så det var double time som gällde. Dessutom hittade en medresenär på medhavd iPod "blabla däckbyte" som skulle ha öppet 10-16 på lördagen, så vi körde på minireserven till Göteborg och avsåg att ordna problemet under lördagen.
När nämnda företag ringdes upp ställdes frågan "Kan ni hjälpa mig att byta ett punkterat däck?", varpå svaret, med en något utländsk brytning blev "nejnej inte punktering bara skickar".
Såsmåningom löste det sig ju dock. Begagnat däck monterat och klart för 300 kronor har tagit mig hem till skåne, och jag var på jobbet i rätt tid. Jag tror tillochmed att bilen får gå på det nån månad till tills det är dags för vinterdäcken.