Sida 2 av 15

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: tis 23 nov 2010, 16:53:45
av Johnny Blade
Glenn skrev:
Johnny Blade skrev:J
Bygga en ny demonterbar dragkrok eftersom någon har plockat bort den som satt där. Varför?
För att den var så rostig att den inte klarade en besiktning ?

..Gissa var för min saab saknar dragkrok numera ? :)
Jag gissar på att nån tyckte att det var fult med drag.Det praktiska väger tyngre än utseendet i mina ögon.

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: fre 26 nov 2010, 19:00:23
av Hornlund
Skojigt, undrade tidigare varför ST165an i din signatur inte fått någon uppmärksamhet under projektforumen.
Dina objekt brukar alltid vara roliga att följa, förmodar att det inte blir något undantag med överladdning & fyrhjulsdrift :thumbup:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: sön 05 dec 2010, 19:58:12
av Johnny Blade
Sådär,nu är draget byggt och på plats,det blev en kombination av Camry Touring och Vovlo 240 (som jag redan hade byggt om till Cadillacen).Det blev ett lite bökigt moment 22,draget måste dit innan tanken och när draget sitter där så kommer man knappt åt att skruva tillbaka tanken.Puh!
Just nu håller jag på att sätta tillbaka inredning och matta,det blir himla knöligt med tjock isolering i golvet(liggunderlag från ÖoB),men det brukar bli bättre när man skruvar dit stolar och tröskelplast.

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: sön 12 dec 2010, 20:48:29
av Johnny Blade
Håhåjaja! Nu har jag nog "bara" bromsfelet kvar innan besiktningen på onsdag(det blir tight).Felkod 31,32 och 34.Hmm, ska ta reda på vad det kan vara.


Gah! ABSgivare,båda fram och vänster bak,malfunktion. :( Lysande.

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: sön 12 dec 2010, 22:55:57
av Johnny Blade
Kan man tvångsköra ABS-pumpen på nåt vis på en sån här? Så att man kan lufta alltså.

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: mån 13 dec 2010, 19:42:16
av Johnny Blade
Skumt att det inte nämns ett knyst i tex Haynes om att man ska lufta bromsarna på något speciellt vis på dessa.
Hur har alla andra gjort?

Om man har bilen uppallad och kör, då snurrar ju bara ena bakhjulet,kan det vara så att ABS'en tycker att det är konstigt och tänder varningslampan?
Hursomhelst så är bromspedalen helt död, det blir lätt körförbud på besiktningen på onsdag.:(

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: mån 13 dec 2010, 21:18:26
av Glenn
Det fanns som sagt en tråd där zpider förklarade hur han gjorde efter alla problem han hade :/ ..tyvärr så har alla hans inlägg raderats ? av okänd anledning :(

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: tis 14 dec 2010, 18:17:05
av Johnny Blade
Haha, jag upptäckte just att bakoken sitter på fel sida,med luftnippeln neråt.Nu ska jag bara värma händerna, sen går jag ut och byter plats på dom.
Håller tummarna.

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: tis 14 dec 2010, 18:59:40
av Bauer669
Haha, precis samma jag råkade göra fram på min i helgen, men fort var det gjort å byta så gick det genast lättare å lufta ;) hade faktiskt tänkt fråga om det igår men kändes för dumt xD

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Postat: sön 19 dec 2010, 17:48:56
av Johnny Blade
Det visade sig att alla 4 bromsoken var totalt ihoprostade,2st renoverades och 2st byttes ut.
Att lufta med bilen upphissad och motorn igång/växeln i verkar inte funka.Då blir det bara felmeddelande på hjulsensorer.
Nu har jag varit ute och kört,då tänds inte varningslampan iaf.:)
Nu är jag nog redo för besiktning,jag hade en tid den 15'e men jag har nu en tid den 21'a.


Visst fan, en sak till, spolaren funkar inte,ska ut nu och kolla om det bara är tomt eller fruset i butten.