kylsystemet muppar på mr2:an (nu med filmsekvens)
Postat: lör 18 apr 2009, 14:49:48
hej
har haft lite småproblem med kylsystemet sedan jag köpte mr2:an
när jag pressar bilen så trycker den ut vatten. bilen kokar aldrig om jag har koll på vätskenivån. den steg en aning precis när jag köpt den och hela tiden efter det har jag kollat den noga. jag har luftat riktigt hur många gånger som hellst så att det skulle vara luftfickor som krånglar kan jag inte tänka mig. termostat verkar öppna precis som den ska. kyl är inte igensatt och vatten strömmar igenom kupen som den ska. har även kört en omgång med "kylar rens"
jag har provtryckt kylsystem utan att hitta något läckage. jag har även gjort leakdowntest 2 ggr utan något vettigt resultat. jag har ju hört att dessa motorer kan spricka i cylinderlopp. men detta händer väl bara vid extrem överladdning? jag har iaf alltid kört min utan att fippla med laddet. man vet ju aldrig med tidigare ägare. olja är fin och jag ser inge oljerester i kyl.
varvar jag bilen utan kylarlock på så blir det fina kaskader
jag antar att det bara är att riva och kika närmare påt.. har ni några tipps?
har haft lite småproblem med kylsystemet sedan jag köpte mr2:an
när jag pressar bilen så trycker den ut vatten. bilen kokar aldrig om jag har koll på vätskenivån. den steg en aning precis när jag köpt den och hela tiden efter det har jag kollat den noga. jag har luftat riktigt hur många gånger som hellst så att det skulle vara luftfickor som krånglar kan jag inte tänka mig. termostat verkar öppna precis som den ska. kyl är inte igensatt och vatten strömmar igenom kupen som den ska. har även kört en omgång med "kylar rens"
jag har provtryckt kylsystem utan att hitta något läckage. jag har även gjort leakdowntest 2 ggr utan något vettigt resultat. jag har ju hört att dessa motorer kan spricka i cylinderlopp. men detta händer väl bara vid extrem överladdning? jag har iaf alltid kört min utan att fippla med laddet. man vet ju aldrig med tidigare ägare. olja är fin och jag ser inge oljerester i kyl.
varvar jag bilen utan kylarlock på så blir det fina kaskader
jag antar att det bara är att riva och kika närmare påt.. har ni några tipps?