Sida 1 av 1

Servicebok på nätet - bra eller dåligt?

Postat: ons 07 sep 2011, 10:29:09
av gluecifer
Har skapat konto på mintoyota.se och kan se att vår beg. Auris blivit servad rätt ofta, men jag tycker en hederlig
servicebok på nåt sätt säger mer.
Nu står det liksom bara Servad 2008-xx-xx och inget om vad som gjorts, vad byttes etc.

Är det bra det??

Re: Servicebok på nätet - bra eller dåligt?

Postat: ons 07 sep 2011, 11:05:45
av Glenn
står väl sällan mer i en servicebok iofs, man ska förutsätta att servicen som gjordes följde serviceschemat.

Re: Servicebok på nätet - bra eller dåligt?

Postat: ons 07 sep 2011, 14:56:55
av PierreW
Glenn skrev:står väl sällan mer i en servicebok iofs, man ska förutsätta att servicen som gjordes följde serviceschemat.
Precis, i boken får man bara stämpeln på den service som utförts tillsammans med datum och mek signatur.
Vad som gjorts står på serviceprotokollet, och de får man fortfarande med sig efter utförd service.
Antingen i handen vid hämtning eller så ligger de i bilen.

Så enda skillnaden på serviceböckerna från en med elektronisk och utan är att sidorna man stämplar fattas i den förstnämnda.
Det finns ju som sagt fortfarande en bok, men den går inte att stämpla ;)

Re: Servicebok på nätet - bra eller dåligt?

Postat: ons 07 sep 2011, 16:47:40
av Glenn
Ja, har man tur får man ju med kvittona från servicen där man ser vad som gjordes.

..Fick med en redig packe kvitton på min saab när jag köpte den, och servicarna var ju ok,
men det var mindre kul att läsa om alla problem som var åtgärdade, hoppas att den fortsätter
att gå lika problemfritt som den gjort hitills, tidigare ägare hade ju inte direkt tur med den.