Hur långt är ett snöre...
Det beror ju helt på dina förkunskaper vad gäller bilmekande. De är en del grejer som kan gå galet när man ska skruva med torkarlänkage.
Klämda fingrar, torkare som går ner på huven, repad framruta, spräckt skyddsplast framför vindruta osv.
Nån skiss på just torkarmotorn finns inte online i min vetskap. Denna bara,
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _8501.html
Men i regel så brukar man släppa skyddsplasten vid torkarna så man kommer åt att lossa kulleden på torkarmotorn.
Brukar gå att bryta loss med lämpligt föremål, exempelvis en stor spårmejsel.
Och se till att torkarna ligger i sitt undre viloläge.
Så långt är de ganska lugnt.
De tricksiga är om den nya motorn saknar kulled, då måste man flytta över den till nya motorn.
Och då gäller det att den nästan hamnar exakt på splines kuggen rätt, annars kan nått av de ovan nämnda inträffa.
Lättast är att koppla in nya motorn i kontakten och köra en torkar cykel och sen låta den stanna i viloläget.
Då har du båda motorerna "nollade" så att säga.
Sen är det "bara" att lossa muttern till kulleden och flytta över.
En liten dutt lämpligt fett på kulleden innan du klickar dit länkaget igen är att föredra.
Dock inte koppar eller alupasta då det är plast i hondelen på länkaget.