Sida 1 av 4

S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, (Motor såld)

Postat: tor 20 okt 2011, 15:30:38
av Cyrix
Bild
Bild
Bild
Bild

Motor:
5SFE -91 block med eftermonterad kolvkylning (från Mazda Miata)
5SFE vevaxel med vevtappar slipade till 3S diameter
5SFE -98 Oljepump,shimsad och 2 kuggar mindre drev
CP kolvar 8,5:1
Eagle vevstakar
ACL race lager
gen3 toppackning
ARP toppbultar
1mm oversize Ferrea Competition plus ventiler
Engle ventilfjädrar
HKS 264 graders kammar
Fidanza kamdrev
gen3 kamrem
3SGE ST162 insug
Specialbyggt grenrör, med turbon vänd åt andra hållet.
Holset HX35 turbo, uppgraderad med 60mm HX40 kompressorhjul
40mm wastegate
Molli 50mm dumpventil
AEM luftfilter
Stor vattenkyld IC
Vattenkylare till IC, passar på bilar med AC
Bosch vattenpump till IC
Oljefilterflyttare
Stor vattenkyld oljekylare
Stålomspunna oljeslangar
Bosch 1680cc spridare
Toppmatad fuelrail
dubbla Walbro soppapumpar
stålomspunna bränsleslangar
Aeromotive bränsletrycksregulator
Apexi Power FC med handkontroll
gen3 isnugstemp
GM 3 bars mapsensor
GM knacksensor
MSD 6A tändförstärkare
MSD Blaster 2 tändspole
MSD tändkablar
NGK BKR7E tändstift

Drivlina:
XTD 5,5kg svänghjul
RPS Max street 6 puckad koppling
gen3 växellåda
TRD lamelldiff
ATS drivknutar
Urethan motorfästen

Chassi:
Cusco Zero 2 Coilovers
ST krängningshämamre fram & bak
TRD fjäderbensstag fram & bak
-93+ bakvagnsbalk och stag
-93+ casterstag med urethanbussningar

Bromsar:
Gen3 ok runtom med adaptrar för 320mm skivor
Supra Mk4 320*30mm skivor fram, Nästan nya
Mazda RX8 320x22mm skivor bak, Nästan nya
EBC Yellow stuff bromsbelägg runtom, ca halva belägget kvar
Goodridge stålomspunnen bromsslang
Motul RBF 600 Bromsvätska

Fälgar:
Rota Torque Drift Bronze 17x8 ET35 fram och 17x9 ET35 bak

Däck:
Toyo R888 235/40 fram och 255/40 bak, Nästan nya bak, ca hälften kvar fram.

Interiör:
Momo skalstolar
Momo ratt
Aluminum pedaler
Aluminum växelspaksknopp
Autogauge black crystal mätare: Laddtryck, Avgastemp monterat i A-stolpen. Oljetemp, Oljettryck och Bredbandslambda, monterat i DIN uttaget ovanför stereon.
1kg pulver brandsläckare´

Stereo:
Kenwood CD/MP3 stereo
DLS reference 200A slutsteg
MDS 5,25" kit monterat i dörrarna
MDS 4" kit monterat bak
2xGAS 10" i lådor bakom stolarna

Exteriör:
Border front i Urethan (dock lite urkapad för vattenkylet till ICn)
Toms sidor och bakkjol (bakkjolen skrot, för trasig för att vara värd att laga)
TRD vinge (Sprucken, dock inget problem att laga)
Klarglas framlampor
Vita sidoblinkers
94ans baklampor (vänster baklampa saknar fästöron och har svarta märken som troligen går att polera bort)

Vill man laga bilen krävs följande:
En del riktjobb vänster bak. Balken under bagagen är sned ca 2cm, detta är inget som påverkar vägegenskaperna, men behöver troligen fixas om man vill på bakluckan/lampan att passa helt hundra igen.
Ny framskärm(inget annat fram verkar trasigt)
Ny bakkofångare, antingen original eller eftermarknads.
Ny lack på vänster framskärm, vänster bakskärm, bakre kofångare, vinge och panelen mellan baklamporna.

Inga som helst problem att provköra bilen.

Pris får diskuteras beroende på vad köparen är intresserad av, inget på bilen säljs dock löst om inte motorn blir såld.
Pris för bilen som den står nu: 80000:-

Telefon: 0727-278619

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 15:46:50
av KelMer
Sing me up for:
avgsystem, bromsar o coilovers om det blir att du ska sälja dessa löst å självklart beroend på pris

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 15:56:51
av Cyrix
KelMer skrev:Sing me up for:
avgsystem, bromsar o coilovers om det blir att du ska sälja dessa löst å självklart beroend på pris
Blir motorn såld löst, så kommer allt annat att säljas av sen.

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 18:05:36
av krutis
fan banka ut bulrona o kör vidare ;) så farligt var det ju inte . jag trodde det skulle va värre.

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 20:21:05
av Fuzp
Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 20:42:30
av JohanRocker
Fuzp skrev:Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?
går garanterat med modifikationer! så du får nog lägga ner lite tid i såfall! :arrow: :thumbup:

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 21:49:58
av Cyrix
Fuzp skrev:Går det att pula ner denna motor i en celica gt 4 - 88?
Motorn passar mot lådan, men det är ju en del småplock runtom att fixa.

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: tor 20 okt 2011, 21:54:26
av Cyrix
krutis skrev:fan banka ut bulrona o kör vidare ;) så farligt var det ju inte . jag trodde det skulle va värre.
Sugen på att banka plåt?

Nä, men blir inte bilen/motorn såld, så lär det bli att banka ut det värsta och silvertejpa ihop lampor och kofångare till nästa år, var ändå rätt gött med mos i motorn nu.
Men börjar bli sugen på att bygga nåt annat, kanske en budget BMW 325 turbo eller liknande.

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: fre 21 okt 2011, 07:12:08
av KelMer
Cyrix skrev:Men börjar bli sugen på att bygga nåt annat, kanske en budget BMW 325 turbo eller liknande.
Jag har oxå gått i samma tankar, skulle vara sjukt roligt, ska inte vara nå större problem att klämma ur 500hk med ganska orörd motor, men jag har samtidigt ingen lust att sälja Mv6:an o så fett plånbok har jag inte, så det blir nog att bygga vidare på toyotan...

Re: S: Krockskadad MR2 turbo, 500hk, Coilovers, stora bromsa

Postat: lör 22 okt 2011, 20:43:28
av billy78
Tjena Cyrix! Jag är intreserad av drivlinan. Håller på med ett projekt där jag behöver kraftigare grejjer en gen 2:s låda!
pris? /billy