Sida 1 av 1

Celica-94

Postat: tis 25 okt 2011, 19:21:05
av supra3
Hej har just köpt en Celica & har ett problem med kylningen.

Står jag still så går tempen upp till normal & det kommer varmluft in i bilen.
Men så fort man börjar köra så sjunker tempmätaren & det börjar blåsa svalare i cupen utan att man rör inställninhgarna.

På motorväg i 100-110 då står tempmätmätaren på 0= botten & det blåser kallluft blandat med jummet inne i bilen om jag säger att övredelen av insläppen kommer det kallluft men nedre blåser det jummet, har kollat vatten i kylaren & fylde på där kommer det mest "skumm" när man har tagit av locket på kylaren någon som har en ide vad det kan vara har själv varit inne på termostaten men vet inte.

Kent

Re: Celica-94

Postat: lör 29 okt 2011, 10:35:29
av Dale
Om inte topplockspackningen är blåst så kan ju det vara termostaten som krånglar. Ta ur den och koka den för å se om den öppnar/stänger som den ska.

Re: Celica-94

Postat: sön 30 okt 2011, 15:42:04
av supra3
Ok var till Toyota & pratatde med dom där trodde man att det kan vara luft i systemet så min fråga är det krångligt att lufta kylsystemet?
bra tipps på det.

Mvh Kent

Re: Celica-94

Postat: sön 30 okt 2011, 16:55:24
av Glenn
Har du testat att bara varmköra motorn med avtaget kylar/ewxpansionskärlslock ? ..det är ju det vanliga sättet att lufta, men på vissa bilar är det ju bökigare.

Re: Celica-94

Postat: sön 30 okt 2011, 17:29:18
av Dale
Gör som Glenn skrev men ställ bilen i sån kraftig uppförsbacke du hittar. Absolut enklaste och billigaste sättet innan man börjar skruva och byta grejer.

Re: Celica-94

Postat: mån 31 okt 2011, 01:05:43
av supra3
AAhh ok då är det som på Supran då ska jag försöka med det tack Kent