cheetah1 skrev:Har tempmätaren indikerat normala värden?
Vad jag minns så finns det ingen tempmätare i den generationen av Yaris,
det finns däremot en lampa som lyser blått när motorn är kall, skulle tempen gå upp för högt så lyser den rött.
Så det är lite svårt att hålla koll på de
Dom har väl inte luftat ordentligt efter pumpbytet, och den bubblan har släppt nu och då måste man toppa med vätska igen.
Brukar oftast bli så om man inte fyller på systemet med vacuumsug.
Vanliga proceduren är ju annars att varmköra med avstängd kupévärme och öppet kylarlock med en tratt i tills termostaten öppnar och kyfläkten startar,
nivån går ner i tratten och man fyller på,
sen vrida på full värme och varva motorn en stund tills man får bra värme i kupén.
Stänga av så motorn får kallna, sedan fyller man på mer om det fattas vätska.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?