kan ta bort detta inlägget

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
leonjp
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 14 maj 2010, 12:02:12
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Landskrona
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: 241ECM8X

kan ta bort detta inlägget

Inlägg av leonjp »

delete
Senast redigerad av leonjp den tis 04 aug 2015, 22:01:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Trög växellåda

Inlägg av PierreW »

leonjp skrev:Hej

Det är så att jag upplever att min växelåda är ganska trög jämför mot alla andra bilar som jag har kört. Det är ganska normalt att vvt motorerna har ganska tröga växelådor har jag hört det är så att ibland måste jag nästa ta in med lite våld för att få in en växel Bilen har rullat ca 11500. på alla service papper så står det ett K vid oljebyte vilket betyder kollat/inspekterat men aldrig ett B som ska betyder bytt. till min fråga finns det någon sorts olja som e kanske tunnare osv som gör att växelådan blir lättare att växla ?

tack

Oljan ska bytas med 6000mils intervall, jag har inte riktigt koll på hur serviceprotokollen ser ut idag,
men de står nog med som intervalltillägg i fältet nedanför.
Jag kan inte tänka mig att Toyota tagit bort de från servicen, i så fall är dem ju rätt så jäkla dumma.

De brukar räcka med att byta olja till den det ska vara, kan göra underverk på en "seg" låda ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar