Sida 1 av 6

Charmant -87

Postat: mån 02 mar 2009, 20:21:23
av Hemiyoda
Bild

Östeuropeiska säkerhetstjänstens favorit.
Rostlagad. 11:1, tight squish, epoxyportad, Singh-skårad topp med back-cut:ade ventiler.

Bild

Bild

Re: Charmant -87

Postat: mån 02 mar 2009, 21:15:45
av Dale
Fasiken de e allt en lite sleppande smyg pimpmobil de där. :)

Re: Charmant -87

Postat: mån 02 mar 2009, 22:42:59
av fredrik mkIII
hård rå och numera snabb....are :twisted:

Re: Charmant -87

Postat: mån 02 mar 2009, 23:49:47
av zonander
Bra jobbat. :) har du filat toppen själv.och isf, har du tid att fila i min :) :D

Re: Charmant -87

Postat: tis 03 mar 2009, 01:19:34
av R4b13z
Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?

Re: Charmant -87

Postat: tis 03 mar 2009, 09:14:06
av Hemiyoda
zonander skrev:Bra jobbat. :) har du filat toppen själv.och isf, har du tid att fila i min :) :D
Hej. Japp själv. Jag vill vänta lite tills jag skaffat en flödesbänk, nu gör jag saker på gissningsbasis, inte så jag vill göra saker.

Jag har en filningsguide till K-toppen någonstans, utgiven av TRD, om det är intressant.

Re: Charmant -87

Postat: tis 03 mar 2009, 09:15:39
av Hemiyoda
R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen. :)

Re: Charmant -87

Postat: tis 03 mar 2009, 23:06:09
av R4b13z
Hemiyoda skrev:
R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen. :)

Oki. De ska bli spännande att följa.

Re: Charmant -87

Postat: sön 03 maj 2009, 23:16:52
av Hemiyoda
Som ett steg i utvecklingen har jag monterat ett TBI-sprut på "Dieharden".
Throttle Body Injection, eller ska man kalla det för elektronisk förgasare. En enda bautaspridare på runt 700cc/min som skjuter neråt i insuget. Spjället är på enorma 30mm. Har ryckt TBI:n från en Renault 5:a. :)

Fick bygga en adapter i 6mm bonnjärn samt bygga om för gaswiren. Synd att gasen sitter på andra sidan, blev jäkligt tight för gaswiren.

Bilen startar och går, inget mer "turbolagg" pga segt sekundärt spjäll. Lite skrämmande incident när jag stängde av motorn, började samlas soppa ovanför spjället av någon anledning. Inget kul med 1dl sås ovanför varmt grenrör... :? Måste undersökas...

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: Charmant -87

Postat: mån 04 maj 2009, 23:18:38
av Hemiyoda
Fick hamra lite på luftrenaren för att få den att passa.

Bild

Aaah vardagssunk.. en liten turbo skulle nog passera obemärkt genom bes hehe..

Bild