Rimfolina skrev:Vi tittar på en bensin, helst 1,8 för att få den lite bensinsnålare.
Vad jag har hört så ångrade sig många kunder när dem köpte 1,8litaren, den blir inte så mycket snålare i de stora hela för den är såpass slö,
man får gasa mer för det mesta, speciellt när man varit o handlat med hela familjen och de plockat på ett par kg last.
Vi hade en Taxi förare som bytte in en 2.0 mot en 2.4litare, han hade lägre förbrukning i 2.4an pga att den inte behövde jobba lika hårt med fullast.
Många glömmer bort sånt och kollar i princip alltid på den förbrukningen som tillverkaren presenterat,
men den är långt från sanningen, speciellt i vårt kuperade land.
Som amerikanarna säger, nothing beats cubic inches

Och det stämmer när det kommer till belastning.
Annars vad gäller köptips, kolla efter läckage på stötdämpare.
Lyssna efter klonkande ljud vid små ojämnheter, vanligt att krängningshämmarstagen och gummina blir slitna, dock ingen bärande del men ganska störande ljud.
Kolla så ljuset är starkt och ok fram, mycket strul med strålkastare både Xenon och vanliga Halogen.
Radiomottagningen kan i vissa bilar vara lite dålig, många av dem fick en uppdaterad antennförstärkare som åtgärd.
Lyssna även efter oljud från hjullager, det har bytts en del på bilar som gått mellan 15 och 20000mil, inget ovanligt egentligen, men på Toyota är det faktiskt de
