Inso:s Toyota Celica GT-4 ST205 -Nu med video på sista turen
Postat: lör 23 maj 2009, 08:53:49
Hejsan!
Inte för att det händer så mkt med mitt project men jag fulflyttar över lite ifrån gamla sidan samt uppdaterar lite i texten.
Redan gjorda moddar;
*Grupp A grenrör
*Flödespreppad turbo (original CT20B)
*Tial 46mm extern Wastegate
*Tial 50.5mm Dumpventil
*Civinco BC500 Piggyback
*Fidanza Aluminiumsvänghjul
*RPS koppling (Tryckplatta+organisk lamell)
*Avgassystem 3" Hela vägen, Rostfritt Ferrirta med racecat
*Ventilerade orginalbromsskivor med EBC GreenStuff bromsbelägg
*GReddy Turbo Timer
*18" OZ Superleggerafälgar
Bilen när den var hel;

Finns mer utförligt med historik och med bilder på;
http://web.comhem.se/~u95137892/historik.html
Nuvarande mål:
Först av allt att få ner bilen ifrån att vara uppallad! Renovera en motor samt montera den.
Få ordning på gamla piggybacksprutet, med en snäll mappning runt 17psi och en laddtrycksstyrning som fungerar.
Kommer vid detta läget inte heller att byta spridare, turbo eller soppapump osv utan det får skjutas långt på framtiden.
Målet är bara att få ihop en väl fungerande motor som man kan bygga vidare på i ett senare stadium om man skulle vilja ta ur lite mer effekt.
Godis som redan är inköpt men ej monterat följer;




Inte för att det händer så mkt med mitt project men jag fulflyttar över lite ifrån gamla sidan samt uppdaterar lite i texten.
Redan gjorda moddar;
*Grupp A grenrör
*Flödespreppad turbo (original CT20B)
*Tial 46mm extern Wastegate
*Tial 50.5mm Dumpventil
*Civinco BC500 Piggyback
*Fidanza Aluminiumsvänghjul
*RPS koppling (Tryckplatta+organisk lamell)
*Avgassystem 3" Hela vägen, Rostfritt Ferrirta med racecat
*Ventilerade orginalbromsskivor med EBC GreenStuff bromsbelägg
*GReddy Turbo Timer
*18" OZ Superleggerafälgar
Bilen när den var hel;
Finns mer utförligt med historik och med bilder på;
http://web.comhem.se/~u95137892/historik.html
Nuvarande mål:
Först av allt att få ner bilen ifrån att vara uppallad! Renovera en motor samt montera den.
Få ordning på gamla piggybacksprutet, med en snäll mappning runt 17psi och en laddtrycksstyrning som fungerar.
Kommer vid detta läget inte heller att byta spridare, turbo eller soppapump osv utan det får skjutas långt på framtiden.
Målet är bara att få ihop en väl fungerande motor som man kan bygga vidare på i ett senare stadium om man skulle vilja ta ur lite mer effekt.
Godis som redan är inköpt men ej monterat följer;



