Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Våran Avensis har börjat bli orkeslös och ibland väldigt ryckig. Har haft den på verkstad 4 dgr ,första ggn sa dom att det var en slang mellan intercooler och tryckrör som var trasig. Bytte den utan resultat . Nästa ggn kollade dom scv ventilen tror jag den hette men hittade inget fel på den sa dom. Bilen upplevs som det fattas ca 50-80 hk ibland , men vid högre hastigheter och höga växlar går den bättre ibland . När den är halvvarm kan den börja tokrycka som en kängeru Det är ju en diesel och jag har aldrig under mina 25 år i bilbranchen varit med om något liknande.
Har ni några ledtrådar/tips att ge mig ?
Ruppez skrev:Våran Avensis har börjat bli orkeslös och ibland väldigt ryckig. Har haft den på verkstad 4 dgr ,första ggn sa dom att det var en slang mellan intercooler och tryckrör som var trasig. Bytte den utan resultat . Nästa ggn kollade dom scv ventilen tror jag den hette men hittade inget fel på den sa dom. Bilen upplevs som det fattas ca 50-80 hk ibland , men vid högre hastigheter och höga växlar går den bättre ibland . När den är halvvarm kan den börja tokrycka som en kängeru Det är ju en diesel och jag har aldrig under mina 25 år i bilbranchen varit med om något liknande.
Har ni några ledtrådar/tips att ge mig ?
Pratade med Motorcity i Nyköping igår och fick lite tips Så jag gjorde som dom sa. Bytte bränslefilter och sotade ur kanalen till spridaren som går till partikelfitret. Nu går den som ett troll igen
Så jag gjorde som dom sa. Bytte bränslefilter och sotade ur kanalen till spridaren som går till partikelfitret.
De + regenerering är vad man måste börja med i en diesel om den inte lägger specifika felkoder. Sen skulle man se spridar världen om de är rimliga.... sen bara fortsätta med allt de andra roliga.
Har liknande problem med min. Sotar igen 5:e spridaren, egr'n samt slangar. Räkna med att problemet återkommer med jämna mellanrum. I mitt fall ca 200 -300 mil
Toyota "letar" efter felet.