Sida 1 av 1

Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?

Postat: mån 01 okt 2012, 20:39:29
av capphe
Kamremmen har gått på min celica gti. Bilen stängdes av omedelbart när jag upptäckte att något var fel.
Hur stor sannolikhet är det att topern klarat sig utan ventil sallad till följd eller är det bara att leta efter en ny motor?

Förresten mitt första inlägg här på forumet.

Mvh Casper

Re: Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?

Postat: mån 01 okt 2012, 20:50:05
av cheetah1
Hej oh välkommen! Om jag har förstått det rätt så är dom allra flesta av Toyotas bensinare så kallade "non-interference", dvs ventilerna tar inte i, utan det är bara att vrida rätt alla axlar och hänga på en ny rem (möjligen kanske man vill byta vattenpump och spännrulle också, någon?).

Re: Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?

Postat: mån 01 okt 2012, 23:25:19
av Pugho
Japp på med en ny snodd, tuta och kör. Jag har själv en av verkstad utdömd celica som ena kamdrevet hade hoppat av på.

Re: Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?

Postat: tis 02 okt 2012, 22:53:31
av capphe
Nu vart jag glad, tackar så mycket för svaren! :D

Re: Kamrems haveri celica 2,0 16 gti -90 skrot eller?

Postat: ons 03 okt 2012, 16:40:09
av Johnny Blade
Du stängde alltså av med nyckeln? Isf måste remmen ha gått av i samma ögonblick.
Jag har också bytt rem på en Celica som råkat ut för "haveri".Det var iofs modellen innan.