Engans Celica GT4RC '91
Postat: ons 03 okt 2012, 21:10:25
Har länge tänkt att jag ska lägga upp en projekttråd så här kommer den.
Såhär ser den ut idag:

Ja dom där OZ Racing klibborna får jag se över på något sätt...

Riktigt nöjd med att slippa dom svenska EU-skyltarna!
Lite om bilen än så länge:
Frontmatad IC med 2,5" rör förutom vid turbo där går 2" (original CT26a)
Blitz Nur Spec R från midpipen och bakåt, låter riktigt gött hehe
Aussie 3" midpipe
Custom 2,5" downpipe
Lätt uppkapad front
PU-bussningar i framvagn
Borttagen antenn
Borttagen bakre torkare
SAAB 9-5 sidoblinkers
Klarglas frontblinkers
DRLer monterade lågt i fram, mest för att slippa köra med halvljus på.
Brail Racing lättviktsbatteri
Helix Stage 2 koppling med sinterlamell
Stumt monterat växellänkage
Uppställt ladd till 1 bar
Bosch återcirkulerande dump
Det var väl det viktigaste. Sen sitter det en mysig kringla i mocca, TRD läderknopp och tre Apexi EL2 på instrumentpanelen.
Bilen rullade tidigare på vita OZ Crono men blev en uppsättning BBS Challenge 17x8,5" nu till hösten, blev verkligen förvånad över hur tunga Crono var jämfört med BBSarna!
Närmast på att göra listan står Whiteline bakre krängningshämmaren jag köpte av Mortil häromdagen! Tack för den, den kommer väl till pass!
Tanken är också att gå igenom bakvagn och byta bussningar och difffäste, det klonkar så illa att jag är rädd att få bakdiffen i ryggen om jag bromsar för hårt
Beställt en kolfiberplatta för att göra iordning mittkonsolen och flytta ner mätarna. Ser ut som en svampodling på instrumentpanelen
Har också en uppsättning ST205 ok som ska på, bak blir det ST205 rakt igen med 315 mm skiva. Fram blir det Corvette C5 skivor á 325 mm. Måste bara färdigställa designen på adaptern för oken!
Sist men inte minst, en ny mastercylinder till kopplingen för att få upp dragläget en smula, blir förmodligen en Wilwood, måste bara mäta upp hur stort slag som behövs. Adaptern har jag redan ritat!
Går en hel funderingar kring att fixa ett par bolt on spacers till baken för att få ut fälgarna lite. Den som lever får se hur det blir med den saken!
Tack o hej för den här gången
Såhär ser den ut idag:

Ja dom där OZ Racing klibborna får jag se över på något sätt...

Riktigt nöjd med att slippa dom svenska EU-skyltarna!

Lite om bilen än så länge:
Frontmatad IC med 2,5" rör förutom vid turbo där går 2" (original CT26a)
Blitz Nur Spec R från midpipen och bakåt, låter riktigt gött hehe

Aussie 3" midpipe
Custom 2,5" downpipe
Lätt uppkapad front
PU-bussningar i framvagn
Borttagen antenn
Borttagen bakre torkare
SAAB 9-5 sidoblinkers
Klarglas frontblinkers
DRLer monterade lågt i fram, mest för att slippa köra med halvljus på.
Brail Racing lättviktsbatteri
Helix Stage 2 koppling med sinterlamell
Stumt monterat växellänkage
Uppställt ladd till 1 bar
Bosch återcirkulerande dump
Det var väl det viktigaste. Sen sitter det en mysig kringla i mocca, TRD läderknopp och tre Apexi EL2 på instrumentpanelen.
Bilen rullade tidigare på vita OZ Crono men blev en uppsättning BBS Challenge 17x8,5" nu till hösten, blev verkligen förvånad över hur tunga Crono var jämfört med BBSarna!
Närmast på att göra listan står Whiteline bakre krängningshämmaren jag köpte av Mortil häromdagen! Tack för den, den kommer väl till pass!
Tanken är också att gå igenom bakvagn och byta bussningar och difffäste, det klonkar så illa att jag är rädd att få bakdiffen i ryggen om jag bromsar för hårt

Beställt en kolfiberplatta för att göra iordning mittkonsolen och flytta ner mätarna. Ser ut som en svampodling på instrumentpanelen

Har också en uppsättning ST205 ok som ska på, bak blir det ST205 rakt igen med 315 mm skiva. Fram blir det Corvette C5 skivor á 325 mm. Måste bara färdigställa designen på adaptern för oken!
Sist men inte minst, en ny mastercylinder till kopplingen för att få upp dragläget en smula, blir förmodligen en Wilwood, måste bara mäta upp hur stort slag som behövs. Adaptern har jag redan ritat!
Går en hel funderingar kring att fixa ett par bolt on spacers till baken för att få ut fälgarna lite. Den som lever får se hur det blir med den saken!
Tack o hej för den här gången
