byta sil i bromsoljebehållaren

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sotis
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 19:33:24
Bilmodell: Toyota Aygo
Årsmodell: 7

byta sil i bromsoljebehållaren

Inlägg av Sotis »

Hej alla! Hur sjutton får man loss silen i bromsoljebehållaren på en Aygo_07?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: byta sil i bromsoljebehållaren

Inlägg av cheetah1 »

Den ska nog inte gå att ta loss tror jag. Varför vill du ta bort den?
Sotis
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 19:33:24
Bilmodell: Toyota Aygo
Årsmodell: 7

Re: byta sil i bromsoljebehållaren

Inlägg av Sotis »

Jag ska byta bromsolja och tänkte suga ur allt i behållaren och fylla på ny olja innan jag trycksätter systemet.
Användarens profilbild
donaldduck
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 26 mar 2012, 17:38:15
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2008

Re: byta sil i bromsoljebehållaren

Inlägg av donaldduck »

Hade problem av samma anledning med min Yaris. Fick loss den men lätt att skada den - vet inte om det ser likadant ut i ditt fall. På silen finns en fals en bit ner som passar i ett spår i behållaren. Jag stack ner något brett, typ smörkniv, mellan silen och behållaren samtidigt som jag drog uppåt med en tång i silen. På Yaris en kan man dock bara tömma den närmaste behållaren, hålet till den bakre för litet för att få igenom slangen. Nästa gång kommer jag att pumpa ut det via något framhjul. Man vinner ingen tid på att pumpa ut det.
Skriv svar