3sgte gen2. Hur ser mapparna ut?
Postat: sön 19 maj 2013, 23:33:22
Hallå.
Har läst på en hel del om denna motor senaste tiden man blir inte riktigt klok.
Som jag förstått det är det turbon som är största problemet, så den skall bytas.
Sedan kommer topppackningen. Jag har en st205 så jag ska vara "safe" som jag förstått det.
Men hur är det med soppan? Vissa säger att orginalmappen fetar på ordentligt som tusan då man laddar över 0,9 bar? Är detta sant? Vågar man åka 1,2-1,3 bar utan att det skall gå snålt? Har även 550 spridare så den går väll lite extra fett över hela registret.
Kort sagt, vad är problemet med mappen? OM det nu är så att den fetar på då den inte längre är inom gränserna?
Tacksam för svar. Vill byta turbo då originalet vill rusa i laddtryck och skickar på 1,2 bar ibland fast den är ställd på 0,9.
Har läst på en hel del om denna motor senaste tiden man blir inte riktigt klok.
Som jag förstått det är det turbon som är största problemet, så den skall bytas.
Sedan kommer topppackningen. Jag har en st205 så jag ska vara "safe" som jag förstått det.
Men hur är det med soppan? Vissa säger att orginalmappen fetar på ordentligt som tusan då man laddar över 0,9 bar? Är detta sant? Vågar man åka 1,2-1,3 bar utan att det skall gå snålt? Har även 550 spridare så den går väll lite extra fett över hela registret.
Kort sagt, vad är problemet med mappen? OM det nu är så att den fetar på då den inte längre är inom gränserna?
Tacksam för svar. Vill byta turbo då originalet vill rusa i laddtryck och skickar på 1,2 bar ibland fast den är ställd på 0,9.