Sida 2 av 4

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: tor 15 aug 2013, 19:08:55
av JOKKE
Premiärturen avklarad. Bilen gick som en dröm stannade och tankade, åkte hem en sväng (vred av den 2ggr) kommer till jobbet hoppar ut för att förbereda inkörning i verkstaden, död den misständer likadant som tidigare. det var inte Tändstiften.....
någonting annat antagligen nån oxiderad kontakt eller jordfel. på fredag dyker jag ner i den igen (Satan)tänkte köra den ihelgen så den är klar för besiktning på måndag.......

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: fre 16 aug 2013, 15:22:53
av KACE80
Hej!

Otroligt fin Supra du har där, och den "rätta" Supran enligt mig :thumbup:

Anton

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: fre 16 aug 2013, 15:44:39
av JOKKE
Anton tack men den ser värre ut i verkligheten, lacken har verkligen fått slita
Iallafall så lossade jag batteriet och körde kontaktspray i alla kontakter under huven jag kunde hitta å när jag slutade kl 14.00 drog jag igång den . nu har jag averkat ca 8mil å den går som en klocka....dock har jag inte ställt upp laddtrycket men nu ska den besiktas nästa vecka så det får vänta, dock är det ett överjävulskt ljud i cupen från 4" avgassystemet...jag kommer att byta!!!

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: lör 17 aug 2013, 08:41:56
av KACE80
Hur långt har den gamle rackarn rullat?
Har kanske missat detta, men vill minnas att jag inte läst något om miltalet i din text.
Hoppas att du får ordning på han snart!

Edit: Såg nu att du fått okay ordning på han, grattis :thumbup:

Anton

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: lör 17 aug 2013, 12:24:18
av JOKKE
Javisst ja.
Den har gått 146000 miles om konverteringen stämmer så har den gått 23000?
Det är en amerika modell. Jag har inte provat ställa upp laddtrycket med Blitz Boost kontrollen ännu då jag är väldigt nöjd med trycket jag har i bilen nu dock kommer jag nog att ställa upp den från 0.5 till 0.8 bar inom en snar framtid.
A/C´n verkar funka, växelspaken glappar lite uppåt och det ser ut som att jag har en modifierad spak (short stick) ska öppna upp ovanifrån å se om det går att "bussa om den".
Beställde en framskärm av samma kille i Pajala som är rak i plåten för 300kr, han skulle ev ner till Boden då kommer jag att möta upp honom. Annars tar jag "Lestadian Bussen" (Chevrolet Transporter) och hämtar allt på onsdag när mina barn åker till mamma, det är bara 22mil enkel resa,stenkast som man säger i norrland.
Passade på att beställa nya logor:
http://postimg.org/image/i17ramzjh/

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: tor 22 aug 2013, 19:00:27
av JOKKE
Mekkväll igår Onsdag så skulle alla oljor bytas och avgasläckor kollas då jag hade lite högt Lambdavärde, ny Castrol i växellåda å bakaxel (det behövdes!)
Och när jag skulle kolla in systemet (3" från Turbo till en 5" Japsdämapare bak så upptäcker jag att den inte har någon Kat.Nu börjar mekarnas åsikter gå isär ,- Du Behöver ingen det är en -88:a . -Jo du måste ha en men den behöver inte funka.jag såg besiktningen på Torsdag åka ut genom fönstret...7000 google sökningar ser jag ett mönster, javisst måste man ha en Kat på 1988års modell men den behöver inte funka MEN. Min bil är flytgods (Tullfri) den behöver inte ha en Kat om den inte är monterad när man reggar in den, man mäter bara co halten alla andra världen är ovesentliga...Så idag besiktades den och fick en anmärkning Oljeläckage från motorn.Troligen är det främre vevaxel tätningen som droppar lite men då motorn är oljig under så blir det motortvätt i veckan så jag ser exakt var oljan kommer.
Hur som hels ,den är igång nu ska dörr, skärm bytas och jag ska titta på om orginalfronten ska monteras tillbaka då jag tycker att fronten som sitter nu är lite för kraftig, dock funderar jag om intercoolern mår sämre med en aning mindre lufthål i fronten sedan har jag inte den nedersta "svarta Spoilern" som ska sitta på å då kan den se lite hög ut, kan avhjälpas med 30mm´s sänkfjädrar.
Vad tycker ni?

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: mån 26 aug 2013, 19:29:47
av JOKKE
Övre "läppen" skiftades till en original med Supra Loggan på, vänster fr skärm bytte jag och även vänster dörr . såg betydligt bättre nu när den är vaxad, bilder kommer...
Sedan grottade jag in mig i några amerikanska supra forum och enligt dom passar ekonomi plåten från en Ford Fiesta mkIII 89-99 hyfsat bra så det blir att beställa på Mekonomen OMG. Högersidan ser inte ut som att den är genomrostad utan det blir att sandblästra under tanklock och framkanten av hjulhuset

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: mån 26 aug 2013, 22:14:05
av Fnys
Du kämpar på :) Kul att se!
Vad har du för mål samt delmål med bilen? Fler bilder, tack! 8-)

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: tis 27 aug 2013, 10:50:04
av JOKKE
Jag tog några bilder efter en enklare tvättning, jag "autosolade" en fälg å jösses vad skitig den var å vad jobbigt, jag kommer ihåg hur man polerade moppen (Suzuki K50) i mina tonårsdagar det var inte alls lika jobbigt eller är man bara gammal?

Bild

Observera att jag har bytt till 1990´s lister fram.
Bild


5" Japsdämpare låter FÖR mycket, vid besiktningen så hade jag en "ljuddämpare" för att få ned ljudet (Se bild)och efter besiktningen så provade att ta bort den , nä den åkte tillbaka illa kvickt . jag kommer att sätta en 3" slutburk och hoppas att det blir lite tystare.

Bild

Jag har inte skrivit mina mål med denna, sanning å säga fick jag denna SÅ billigt att jag inte riktigt vet själv, det som ska göras nu när jag börjar jobba halvtid på Bilplåten (Har varit sjukskriven och jobbat som skadereglerare) är att blästra vänster sida. Just nu njuter jag bara av bilen.

*Rostlagning av bilen (Vänster skärmkant (Innan Sommaren 2014)
*Blästra Höger skärmkant (Hösten 2013)
*Se över elen i kupen (Vinter 2013)
*Byta till 3" slutdämpare (vinter 2013)
*Coilovers?, har elektriska dämpare i bilen nu och den är lite hög ?
*Bredda original Fronten "nedåt"så att jag får plats med IC´n

Jag ska ta mera bilder idag på inredning och rosten.

Re: US Supra Turbo Mk III 1988

Postat: tis 27 aug 2013, 11:06:09
av MagLight
tror att dina bilder ligger i en mapp på dropbox som inte är publik... kan inte se dom iallafall.