Bromsar.Verso 2,2 diesel

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
albin51
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 16 feb 2014, 13:03:07
Bilmodell: verso
Årsmodell: 2013
PostOrt: Halmstad

Bromsar.Verso 2,2 diesel

Inlägg av albin51 »

Hej! Någon som provat bromsklossar från Auto doc Eller någon annan leverantör. Priser från under 200kr. Såg en på en sida att spiralfjädrar till BMV tillverkas i Sverige men man köper dom i Tyskland till ett mycket bättre pris. Toyota bromsklossar tillverkas nog i Asien eller vad tror ni?
f2000g
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 18 dec 2016, 20:51:22
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2006
PostOrt: Kumla
Land (Country): Sverige

Re: Bromsar.Verso 2,2 diesel

Inlägg av f2000g »

Jag har köpt diverse grejor från Tyskland. Bromsbelägg, generator och kopplingssats. På min bil, Avensis 2.2 d4d sitter "tyska" bromsbelägg bak och ny Denso generator. Funkar utmärkt. Skillnaden är bara priset så vitt jag vet. På lördag ska vi montera kopplingssatsen på dotterns Camry -01. En kompis monterade kopplingssats på sin Camry -04 och den fungerar utmärkt. Autodoc kan jag rekommendera.
albin51
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 16 feb 2014, 13:03:07
Bilmodell: verso
Årsmodell: 2013
PostOrt: Halmstad

Re: Bromsar.Verso 2,2 diesel

Inlägg av albin51 »

Tackar för ditt svar! Det låter bra man kan köpa bromsklossar för under 200kr Här kostar dom 600-800kr🤔
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Bromsar.Verso 2,2 diesel

Inlägg av cheetah1 »

Jag brukar köpa bromsar från ebcbrakeshop.co.uk. Inte fullt så billigt, men kvalitetsgrejer till betydligt bättre priser än i Sverige.
Skriv svar