Automat rycker kall

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sunejune
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 04 jul 2019, 20:29:24
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige

Automat rycker kall

Inlägg av Sunejune »

Har en avensis 04 automat som börjat "rycka" växlar lite konstigt när den är kall som att den här svårt att växla dock händer de här bara ibland. Sen när man fått motor temp så växlar den som vanligt igen.

Bytte olja för någon dag sedan i växellådan, kände inget konstigt de första 2 gångerna jag körde men nu är de tillbaka igen.

Sen är jag lite fundersam kring oljestickan till växellådan de finns 2 sträck på den en där de står "cool" och en "hot"
Kollade idag när bilen hade stått still i kanske 5 timmar då var oljan nästan där hot sträcket är.
Ska nämna att jag fyllde exakt lika mycket som jag tömde när jag bytte olja dock tänkte jag aldrig på att kolla nivån innan jag började.

Tacksam för tips och var jag felsöka