Sätesvärmare och borttagbar dragkrok

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Oscaar1992
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 26 jun 2018, 17:23:32
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 5
PostOrt: Södertälje
Land (Country): Sverige

Sätesvärmare och borttagbar dragkrok

Inlägg av Oscaar1992 »

Hej!

Köpte en till Toyota i veckan, en Auris sportkombi hybrid 2016. Har en Auris, 07:a sedan tidigare. 

Nu är det aå att sätesvärmen inte fungerar till 100%. Det är ställbar knapp via low och high. Low fungerar på förarsäte samt passagerarsäte. High fungerar INTE på något av sätena.

Är det säkring eller kabelbrott tror ni? Bägge dioderna på bägge knappar fungerar korrekt.

Dragkroken har antagligen suttit fast där den sitter i dessa år och måste nu bort innann första besiktningen äger rum. Har sprayat med låsolja samt WD40 utan resultat. Är det våld och lite mera våld som gäller?


Tacksam för övriga teorier/tankar av kunnigare folk än jag själv, väl mött! 

Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Oscaar1992
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 26 jun 2018, 17:23:32
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 5
PostOrt: Södertälje
Land (Country): Sverige

Re: Sätesvärmare och borttagbar dragkrok

Inlägg av Oscaar1992 »

Dragkroken lossna så det är klart :)
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Sätesvärmare och borttagbar dragkrok

Inlägg av Glenn »

Bäst är ju att kolla på schemat hur det är konstruerat, finns väl i princip tre sätt, antingen använder man dubbla slingor i stolarna, eller så använder man nån slags styrbox, elelr så är regleringen inbyggd i själva reglaget..

Angående dragkroken så brukar det krävas MYCKET våld, på min Aero så fick jag nedslag på att den löstagbara kroken satt fast på första besiktningen (efter köpet), jag bankade riktigt hårt på den med slägga tills den hoppade loss, märkligt nog var alla ytor rejält infettade när den väl hoppade loss.

Efter det har det bara krävts mindre övertalning att få loss den varje år, å andra sidan använder jag den mycket sällan.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Oscaar1992
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 26 jun 2018, 17:23:32
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 5
PostOrt: Södertälje
Land (Country): Sverige

Re: Sätesvärmare och borttagbar dragkrok

Inlägg av Oscaar1992 »

Dragkroken är loss som sagt, sprayade rikligt med WD40 salt låsolja igår och fick loss deb utan bekymmerbidag. Har även klingat till ordentligt med hammare, gjorde susen.

Har letat efter schema över släktingarna men inte lyckats hitta något, ska kolla alla säkringar och se om någon behöver bytas, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Skriv svar