Toyota aygo startar inte

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mishel
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 13 sep 2019, 14:31:16
Bilmodell: toyota aygo
Årsmodell: 2008
PostOrt: skövde

Toyota aygo startar inte

Inlägg av mishel »

Hej
Jag har en Toyota aygo 1.0 2008 årsmodell med automat växellåda, koppling va helt slut innan jag byt dem bilen stannat och vill inte starta igen så jag har bytt koppling på bilen (koppling lamell, tryckplatta , Urtrampningsmekanism, svänghjul, )Jag har monterat dem rätt och som den ska va .men bilen vill inte starta och jag har 3 fel kod på den
p0808- powertrain clutch position Sensor Circuit High.
P0907 Gate Select Position Circuit High
P0917 Gear Shift Position Circuit High
Bilen startar inte på grund av dem har fel eller?
Jag har kolat på tändning system och den funkar inte jag har provat nya tändstift, tändspole ,och jag har kollat på vevaxelgivare och kamaxelgivare men finns ingen gnista .
Jag jättetacksam nån kan hjälpa mig
Tack
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota aygo startar inte

Inlägg av Glenn »

Du har inte missat att montera i nån kontakt eller jordfläta när du bytte kopplingen ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar