Gsm-modul

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Peppz
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 30 sep 2019, 12:10:57
Årsmodell: 0
PostOrt: Luleå

Gsm-modul

Inlägg av Peppz »

Mitt första inlägg här :)
Jag Har en Avensis 2.2 D-cat -06 och upptäckte nyss att det verkar ha suttit nån typ av styrning till Dieselvärmaren.
Bakom plastkåpan under handskfacket så har jag kablar framdragna från kupefläkt, en extra gsm-antenn och en till oidentifierad kabel. Dvs det verkar som att nån tidigare ägare behållit styrdonet.
Nu till frågan:
Är det bara ett styrdon eller flera? Går det isf. att köpa ett begagnat och slänga dit eller behöver det kodas in osv?
En sprängskiss på hur det ska se ut vore oxå trevligt :)

Tackar på förhand för svar!
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Gsm-modul

Inlägg av Bempa »

Det fanns ingen original, så det är något eftermarknad, troligtvis Webasto då dom va dom enda som hade när bilarna va nya och såldes i bilhallarna

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Peppz
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 30 sep 2019, 12:10:57
Årsmodell: 0
PostOrt: Luleå

Re: Gsm-modul

Inlägg av Peppz »

Okay.
Misstänkte nästan det.
Tack för hjälpen :)
Skriv svar