Installera elstolar på en RAV4 Hybrid årsmodell 2016

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
DannoDon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 08 jan 2018, 11:32:47
Bilmodell: Toyota Auris Hybrid
Årsmodell: 2011
PostOrt: Göteborg

Installera elstolar på en RAV4 Hybrid årsmodell 2016

Inlägg av DannoDon »

Hej!

Jag köpte nyligen en RAV4 Hybrid med Active-paketet. Överlag är jag väldigt nöjd men känner att en avsaknad för fler inställningar för förarstolen (läs svankstöd). Vad jag har förstått är det endast elstolarna som har denna inställning. Efter lite letande så såg jag att bildelsbasen har elstolar till salu för en hyfsad peng, förmodligen från tidigare krockade bilar eller liknande. Därför undrar jag om det går att installera en elstol på en RAV4 som inte har det som standard?

Tack på förhand!
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Installera elstolar på en RAV4 Hybrid årsmodell 2016

Inlägg av cheetah1 »

Svårt att säga. Det minsta är ju att du måste dra fram kraft till stolen, för det är säkert inte fördraget om jag känner Toyota rätt. Sen är nog problemet om donatorn har minnesfunktion i stolarna. Jag vet inte hur det faktiskt fungerar, men jag förmodar att det sitter nån form av kontrolldator i stolen, en massa encoders på alla "axlar" så att datorn vet i vilken position dessa befinner sig, och sen nån form av kabel upp till knappsatsen med minnesknapparna. Så köper du såna stolar lär du få extra bekymmer.
Skriv svar