Toyota auris som plötsligt vägrar starta.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sarahjortsberg
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 28 jan 2020, 19:23:57
Bilmodell: Toyota auris
Årsmodell: 2006
PostOrt: Sundsvall
Land (Country): Sverige

Toyota auris som plötsligt vägrar starta.

Inlägg av Sarahjortsberg »

Har en Toyota auris 06 med manuell låda med automatisk växling. Bensinmotor

Den har stått ute under carport några veckor. Sedan körde jag in den i varmgaraget utan problem för ungefär 5 dagar sedan.

Igår när jag skulle starta den tröck jag på upplåsning på nyckeln som vanligt. Men bilen reagerade inte. När jag stoppade nyckeln i förardörren låser bilen upp alla dörrar.

Stoppar nyckeln i tändningen, alla lampor börjar lysa på de första 3 stegen men när jag ska starta motorn händer inget. Datorn börjar inte lysa, motorn går inte runt. En signal hörs. Securitylampan slocknar när jag stoppar in nyckeln. Har testat med båda nycklarna. Samma resultat. Bromsen/kopplingen är trög och går inte att trycka ner. Växeln är i backläge och går inte att flytta. Men det är normalt med denna bil.

Har testat brytit strömmen till batteriet, bytt batteri i båda nycklarna. Vridit på och av tändningen.

Behöver desperat hjälp hur jag ska få igång bilskrället.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Toyota auris som plötsligt vägrar starta.

Inlägg av Johnny Blade »

Det ska inte gå att starta motorn när man inte har spaken i N.Prova med att stycka ner knappen nere i det avlånga hålet framför spaken och se om det går att lägga i Neutral då.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Toyota auris som plötsligt vägrar starta.

Inlägg av Dale »

Finns det ström i bilbatteriet då? Står en bil några veckor och sen startar man den för att flytta den så lär inte det finnas kvar mycket av strömmen i bilbatteriet. Isf får man ladda batteriet eller testa med startkablar.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar