AC kompressor trasig

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
falkeye
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 16 apr 2020, 19:26:01
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2009
PostOrt: Norrköping
Land (Country): Sverige

AC kompressor trasig

Inlägg av falkeye »

Hej
Kan någon förklara denna AC kompressorpryls funktion och om det går att laga?
se bild
Auris 2009 1.33
Tack
Bilagor
IMG_0625.JPG
IMG_0625.JPG (112.37 KiB) Visad 4149 gånger
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: AC kompressor trasig

Inlägg av cheetah1 »

Jag är inte helt säker på vad jag tittar på.. Hur stor är den? Är det typ halva magnetkopplingen som har tagit med sig axeln ut ur kompressorn? Är bakänden på axeln av, eller hur ser det ut?

Är det det så är den med hundraprocentig säkerhet skrot iallafall, men jag kanske helt har missuppfattat vad jag tittar på..
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: AC kompressor trasig

Inlägg av Muda »

cheetah1 skrev: fre 17 apr 2020, 19:27:34 Jag är inte helt säker på vad jag tittar på.. Hur stor är den? Är det typ halva magnetkopplingen som har tagit med sig axeln ut ur kompressorn? Är bakänden på axeln av, eller hur ser det ut?

Är det det så är den med hundraprocentig säkerhet skrot iallafall, men jag kanske helt har missuppfattat vad jag tittar på..
Du har rätt. Magnetkopplingen med axeln.

Hade själv letat upp en Beg. Komplett AC-kompressor om jag var TS.
Skriv svar