Byta stötdämpare bak RAV4 2008

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
BaltzarH
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 16 sep 2020, 22:07:17
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2007
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Byta stötdämpare bak RAV4 2008

Inlägg av BaltzarH »

Hej! Under senaste servicen (26000 mil) noterade man läckage på stötdämpare höger bak på min RAV4.

Jag fick en offert som jag ansåg rimlig för byte av dämpare, men tänkte att det förmodligen är lika bra att byta fjädrar samtidigt och det blev klart dyrare trots att jag uppfattar det som att det inte är något stort extraarbete jämfört med bara dämparbyte.

Vad bör detta kosta på märkesverkstad resp. mindre verkstad?

Är det något mer jag bör passa på att få utbytt i samband med byte av dämpare och fjädrar?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Byta stötdämpare bak RAV4 2008

Inlägg av Johnny Blade »

Det är ett mycket större jobb att byta fjädrarna.Dom behöver man inte röra när man byter dämpare.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
BaltzarH
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 16 sep 2020, 22:07:17
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2007
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Byta stötdämpare bak RAV4 2008

Inlägg av BaltzarH »

Tack för svar! Fick i alla fall en uppdaterad offert som kändes klart mer rimlig efter ny kontakt.
Skriv svar