förardörr samt avgassystem Corolla E120 2003

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

förardörr samt avgassystem Corolla E120 2003

Inlägg av no-one-else »

Har besiktat bilen idag, och fick backning på att det läckte alldeles innan skarven till bakre ljuddämparen. Finns det någon kortare skarvdel att köpa, så jag slipper byta hela vägen inkl katten fram? Kan ju gå att svetsa också men det vore bättre att få ett skarvrör med monterad skarvfläns som passar mot bakre dämparen, eller hur?
Blev även upplyst att förardörren hänger ner något när den är öppen, och går att lyfta upp en bit i öppet läge. Går det att justera gångjärnen på något sätt eller krävs det något annat? Tacksam för tips från nån som kan sina saker. :thumbup:
SvEsson
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 16 feb 2013, 19:15:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1998

Re: förardörr samt avgassystem Corolla E120 2003

Inlägg av SvEsson »

Hej :)
Kolla på fixabildelar.se Där köpte jag mellanljuddämpare med anslutning till bakre ljuddämparen. Till en Corolla 1,6 2005:a. Med reservation för passning - jag har inte monterat den än!, köpte den pga provisorisk (men godkänd) svetsning!
Lycka till!
Skriv svar