TOYOTA YARIS 1.4D Bränslefilter

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
JanneRo
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 12 nov 2020, 09:19:58
Bilmodell: Toyota Yaris 1.4d
Årsmodell: 2013
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

TOYOTA YARIS 1.4D Bränslefilter

Inlägg av JanneRo »

Hallå alla!
Har tänkt att göra service på min Yaris 1.4D från 2103 och ska byta bränslefilter på den men jag undrar om någon vet vart den sitter mer exakt och om den är lätt att byta eller ska man lämna in den för att få den bytt. Om nån har en bild på var den sitter så blir jag extra glad.
Tack på förhand.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: TOYOTA YARIS 1.4D Bränslefilter

Inlägg av Johnny Blade »

Den sitter på torpeden på vänster sida.Första gången man byter det kan det absolut vara lite bökigt.
Jag får för mig att Yarisen är den med filtret skruvat på en lite bökigt vis mot väggen.Slangen till insuget "måste" bort och slangklämman kan vara lite besvärlig.Batteriet och/eller luftburken lär bort,men jag kanske blandar ihop modellerna.Hmm!
Har du en bild under huven på din bil?
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar