Ny arm/pinne för nivåregleringen för xenonljuset

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
toyotaclubkickis5
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 17 nov 2020, 11:08:52
Bilmodell: Avensis Jubil.mod T Sport
Årsmodell: 2004
PostOrt: 66342

Ny arm/pinne för nivåregleringen för xenonljuset

Inlägg av toyotaclubkickis5 »

Hej!
Armen/pinnen till nivåregleringen för xenonljuset har gått av. Felet är en 2:a på besiktningen. Vet någon var jag kan köpa bara pinnen? Sitter på bakaxeln för att kunna reglera höjden på ljuset vid tung last om jag uppfattat det rätt. Toyota hemmavid säljer bara en sats med sensorn också á 4.145 kr. Hutlöst!
Senast redigerad av toyotaclubkickis5 den fre 20 nov 2020, 08:13:18, redigerad totalt 1 gånger.
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Ny arm/pinne för nivåregleringen för ljuset

Inlägg av tobo »

Är det denna arm? Här är någon som säljer en ersättningslösning. https://www.ebay.co.uk/itm/REAR-headlig ... 3176862158 Kanske går det även att tota ihop en egen sån med en bit gängstång och två lämpliga vinkelleder?
Edit: Här en länk med M6. https://www.j-spec.se/chassi/uniball-le ... g-75-135mm
toyotaclubkickis5
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 17 nov 2020, 11:08:52
Bilmodell: Avensis Jubil.mod T Sport
Årsmodell: 2004
PostOrt: 66342

Re: Ny arm/pinne för nivåregleringen för ljuset

Inlägg av toyotaclubkickis5 »

Tack snälla! :thumbup: Märkligt hur det kan vara. J-spec. ligger inte långt från där jag bor, så nu är allt fixat. Det fungerar utmärkt med denna del.
Skriv svar