Avensis T25 2.0 P0037

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Lilljudas
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 22 okt 2011, 18:20:28
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2005

Avensis T25 2.0 P0037

Inlägg av Lilljudas »

Hej!
Har fått detta meddelande (P0037 - HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 2) och har varit ute i garaget och kollat lite ikväll.
Jag kunde mäta mig fram till att jag har ström från bilen till alla sensorer och motståndet i 3 av 4 var ca 13 ohm.
Den fjärde fick jag inget motstånd på så jag anar kabelbrott eller givarfel.
Hur som helst har jag fått fram att det är en 89465-05120 jag ska ha.
Bilen är från 2005 och har snart rullat 40k mil. Så jag letar en "budgetlösning". Det fanns DENSO på autodoc för drygt 800 och sen fanns blueprint för en 500 billigare.
Är det någon som har erfarenhet av detta och kan guida denna snåltarm i detta beslut.
Sen undrar jag om någon vet var eller ur jag får tag på en vettig nyckel/hylsa för att få loss denna rackare.
Besiktning om en vecka, så lite brådskande...