Avensis 1.8 1998 går inte bra

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sten Sture
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 06 feb 2021, 14:03:23
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 98
PostOrt: Älmhult

Avensis 1.8 1998 går inte bra

Inlägg av Sten Sture »

Jag har ett problem med min Avensis, den startar men går inte bra(troligen på 3 cylindrar) medan den är kall. När motorn blir varm stannar den helt. Bilen är körd väldigt lite de senaste 10 åren ~500 mil. inga motorlampor lyser. Någon som har något förslag på vad det kan vara för fel?

Sten Sture
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Avensis 1.8 1998 går inte bra

Inlägg av Dale »

Kan ju vara så att den får för mycket bränsle ifa någon kallstartfiness kärvar. Kollat tändstiften? Det brukar synas på dom om motorn inte går som den ska.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Sten Sture
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 06 feb 2021, 14:03:23
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 98
PostOrt: Älmhult

Re: Avensis 1.8 1998 går inte bra

Inlägg av Sten Sture »

Dale skrev: ons 17 feb 2021, 07:57:20 Kan ju vara så att den får för mycket bränsle ifa någon kallstartfiness kärvar. Kollat tändstiften? Det brukar synas på dom om motorn inte går som den ska.
Jag tycker att tändstiften ser bra ut tycker jag. Kan det vara insprutare som hakar upp sig eller behöver rengöras? Vet du vilken volt det är på insprutarna?
Mvh
Nils Svensson
Skriv svar