Ryckig gång

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
m3talfre4k
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 16 mar 2021, 10:52:25
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2005
PostOrt: Bygdsiljum
Land (Country): Sverige

Ryckig gång

Inlägg av m3talfre4k »

Hej. Min toyota avensis 2,4 2005 har lite ojämn gång, ibland, och känns trött som att man gasar mer än man får ut eller hur man ska säga.....har 1 felkod som ej försvinner, P0420 cataclyst systen efficiancy below threshold bank 1....har bytt luftfilter, tändstift, rengjort LMM..... Låter lite som den läcker lite någonstans i avgas systemet, typ grenröret, men har inte hittat nåt hål..... Tänkte byta lambdasond men vilken isf? Om det nu kan bero på det?

Tacksam för hjälp!

Mvh Simon
Padda
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 11:33:05
Bilmodell: Avensi Verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: Kalmar

Re: Ryckig gång

Inlägg av Padda »

Lånar din tråd lite då jag har samma problem som du verkar det som...

Jag har en Toyota avensis verso 02 som går ojämnt på jämn gas . Har kollat tändspolar, slått i insprutningsrening i tanken.. nör jag kör Torque appen genom OBD så ser det ut som vaccumet är anledningen till den ojämna gången (dock inte 100 på det).. Den fladdrar mellan 25 och 14 typ..

Kan tillägga att luftmassemätaren (lmm) och stift är rätt nyligen bytta. Har kört en del efter det utan problemet aom har kommit smygande... Bilen har gått 34000 mil också.. vill inte lägga ner för mycket på den.. även om den varit en trotjänare❤️

Har någon några förslag så tas dem väl emot!
Skriv svar