Motorlampa lyser felkod p1346

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Meme1616
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 24 apr 2021, 12:24:30
Bilmodell: Toyota Yaris
Årsmodell: 2
PostOrt: Gråbo

Motorlampa lyser felkod p1346

Inlägg av Meme1616 »

Hej. Har en Toyota Yaris 2002 87 hk.

Köpte den i höstas för att ha över vintern. Bilen hade varit inne för att motorlampan lyser felkod p1346. Ingen fel på kamkedjan. Men kamaxelgivare. De bytte kamaxelgivare men lampan lyser igen. Ringde Toyota och fick tips om att köra motorrengöring och sen byta olja. Gjorde detta men lampan lyser. Har också bytt luftmassemätare.

Nu ger jag snart upp. Vill ju bara få släckt lampan så jag kan sälja bilen. Den gick igenom besiktningen utan några andra fel än såklart motorlampan.

Och in på verkstad lär bli dyrt.

Finns det nån som har en idé? Kan de gjort fel när de bytte kamaxelgivaren? Skall jag byta den igen?