Batteri byte proace 2017

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kent H
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 08 maj 2021, 09:14:28
Årsmodell: 0
PostOrt: Oskarshamn

Batteri byte proace 2017

Inlägg av Kent H »

Har svårt att lyfta ut batteriet på min Proace 2017. Det verkar som man bör demontera en kopplingsbox som är monterad framför batteriet för att få lite mer svängrum. Har någon här lite tips på hur det ska gå till eller tips på någon länk där man kan se hur det går görs?
Tack på förhand
Kent
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Batteri byte proace 2017

Inlägg av Johnny Blade »

Ja,det är lite bökigt.Det var ett tag sedan jag gjorde det,så jag minns inte exakt.
Men det är ungefär som i den här filmen.


Sen ska man ju koppla in dator och berätta för bilen att batteriet är bytt.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Kent H
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 08 maj 2021, 09:14:28
Årsmodell: 0
PostOrt: Oskarshamn

Re: Batteri byte proace 2017

Inlägg av Kent H »

Tack! Tyvärr ser det lite annorlunda ut på Proace. Det ser lätt ut när man först tittar men batteriet går inte lyfta rakt upp och det är för trångt att vrida det. Så det verkar som kopplingsboxen monterad framför batteriet måste lossas för att få lite svängrum. Men jag har svårt att se hur den är monterad. Förmodligen skitenkelt om man vet vad som håller den på plats.
Skriv svar