Vakuum st185

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Michael W
Inlägg: 205
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 12:26:55
Bilmodell: Celica GT4 CS
Årsmodell: 1992
PostOrt: Oskarshamn
Land (Country): Sverige

Vakuum st185

Inlägg av Michael W »

Vad kan man ransonera bort i vakuumväg på insuget? EGR har jag redan tagit bort men vakuumtank och vakuum switch valve bakom insuget mot torpedväggen. Kan man ta bort dessa och bilen fungerar som den ska?

Anledningen är att jag har en vakuumläcka någonstans men allt är inkopplat som det ska och vill inte lägga pengar på annat än trim ;) och booze

Ang. EGR, kontakten till EGR modulen. Måste man ha något motstånd till den eller skall den bara hänga fritt?

MYCKET tacksam för snabba svar!
Boats n hoes
Padda
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 11:33:05
Bilmodell: Avensi Verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: Kalmar

Re: Vakuum st185

Inlägg av Padda »

Fick du något svar ang vaccum frågan du hade?
Jag har en Toyota avensis verso 02 som går ojämnt på jämn gas . Har kollat tändspolar, slått i insprutningsrening i tanken.. nör jag kör Torque appen genom OBD så serdet ut som vaccumet är anlrdningen till det ojämna... Den fladdrar mellan 25 och 14 typ...
Padda
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 11:33:05
Bilmodell: Avensi Verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: Kalmar

Re: Vakuum st185

Inlägg av Padda »

Kan tillägga att luftmassemätaren (lmm) är rätt nyligen bytt... Bilen har gått 34000 mil också.. vill inte lägga ner för mycket på den.. även om den varit en trotjänare❤️


Har någon några förslag så tas dem väl emot!
Skriv svar