Huvudstrålkastare avensis

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jakobs
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 11 jan 2021, 10:54:20
Bilmodell: Avensis T25 2007 2.2 D4D
Årsmodell: 2007
PostOrt: Luleå

Re: Huvudstrålkastare avensis

Inlägg av jakobs »

Hej! Hittade denna tråd i mitt googlande efter nya strålkastare till min Avensis 2007.
Jag har en Avensis 2007 med xenon i halvljuset som inte går genom besiktning pga. dålig (närmare obefintlig) ljusbild.
Svårt att hitta Xenonstrålkastare till rimliga pengar och därför tänkte jag köpa halogenstrålkastare istället för xenon.

Går det att utan större ändringar montera halogenstrålkastare på en T25 facelift och behålla automatisk höjdjustering?
dvs. passar kontakter osv rakt av? Ser att det enligt tråden inte verkar vara några problem före facelift men skiljer det sig efter?

vh Jakob
Skriv svar