Justera säkerhets bälterna bak ?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Tipx
Pay User
Inlägg: 90
Blev medlem: sön 15 mar 2009, 20:03:32
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 77
PostOrt: Grödinge
Land (Country): Sweden
Ort: Vårsta/botkyrka
Kontakt:

Justera säkerhets bälterna bak ?

Inlägg av Tipx »

har ett delemma med våran Avensis -08 :?
När man sätter sig bak och ska nyttja säkerhets bälterna är det som om kugget för låsning (vid inbromsning) är lite för tight. kan man justera detta ? satte mig bak och spände fast mig men bältet löpte inte längre utan låste sig försökte luta mig bakåt för att släppa lite på spänningen. men då blev det tightare och låst igen.. tillslut fick jag nästan panik å satte mig fram. :evil:

Ibland när man ska spänna fast kiddsen går inte bälte att dra ut längre för att det låst sig.
Då får man vackert mata in bältet igen och börja om.

några bra förslag på lösning ? :thumbdown: :thumbup:
_________________________
Kurvor är roligare än topfarter
_________________________
Fredrik Nordin @ Grödinge landet
Ra23 -77
Bruksis.
Skoda Octavia -19
Auris hybrid combi -17
St162 -88 -såld (gick landskamp sverige-norge 2011 folkrace öde okänd)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Justera säkerhets bälterna bak ?

Inlägg av cheetah1 »

Om du menar det jag tror du menar ska det vara så. Om man drar ut bältet helt går det in en spärr så att när man släpper in det går det inte att dra ut igen. Har med barnstolar att göra. Återställs när man släpper in bältet helt.

Är det nåt annat rekommenderar nog jag en verkstad. Att meckla med säkerhetsbälten känns.. osäkert.. :lol:
Skriv svar