Klarglas lyktor till AE92

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
huulago
Inlägg: 31
Blev medlem: lör 20 jun 2009, 17:22:26
Bilmodell: Corolla AE92
Årsmodell: 1991
PostOrt: Rinkeby
Land (Country): Schweden

Klarglas lyktor till AE92

Inlägg av huulago »

Har sett på garaget att vissa har kastat på Klarglas lyktor o blinkers på sina Corollor. Provade skriva till vissa men fick inget svar. Vissa tänker "låt ingen annan än mig ha grejerna" verkar det som, då ingen ens brydde sig om att svara. Kanske någon här inne har koll på vart man kan inskaffa klarglaslyktor samt blinker til AE92:an?
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Klarglas lyktor till AE92

Inlägg av Larco »

Oftast är de för vänstertrafik då de är gjorta för Japan. Vet inte hur det är med just AE92 men till AE101 finns det bara klarglas för vänstertrafik vilket gör att man bländar alla mötande. Rekomenderar att inte montera sånna då det är trafikfarligt.

Det finns annars universal E-märkta Hella projektorlampor att köpa. Du kan ju köpa sånna och bygga sånna där "rallylyktor" av som ofta sitter på ford cosworth bilarna. Kan bli riktigt schysst.
Eller så kan du leta upp kasserade original projektorlyktor från div. bilar för ombyggnation, kolla med lokala skadeverkstäder. Men de kan bli knepigare att få igenom besiktningen.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Bobis
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:03:26

Re: Klarglas lyktor till AE92

Inlägg av Bobis »

finns på www.trc-tuning.com tillsammans med massa andra fina klarglas... ;)

köpte mina klarglas grejjer där när det begav sig

mvh
Joel Boberg 070-720 94 20
Lexus IS200 'Miami BoomBox' - KW coilovers v3, AEZ Xylo 19", Ljud (JL Audio/Audison/Pioneer)
Corolla -74 KE20, vad har jag gett mig in på...
Zvahn
Inlägg: 26
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 17:35:31
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 1990
PostOrt: Gullspång
Land (Country): Sverige

Re: Klarglas lyktor till AE92

Inlägg av Zvahn »

Finns att beställa från http://www.raidopower.se/ som är svensk återförsäljare av http://www.toyoshop.nl/ som har en del klarglas till ae92 köpte mina där och det funkade fint.
Skriv svar