"aluhylsa" runt tändstift 3K-C

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Bobis
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:03:26

"aluhylsa" runt tändstift 3K-C

Inlägg av Bobis »

Lossade tändstiften på motor som stått orörd i ca 10år, då satt hylsan som sitter runt tändstiftet helt fast i själva stiftet, försökte lossa stiftet ur hylsan, då blev det ett väldigt stort hål i hylsan :)

Men vart kan man få tag i nya? Och vad heter produkten? :)
Joel Boberg 070-720 94 20
Lexus IS200 'Miami BoomBox' - KW coilovers v3, AEZ Xylo 19", Ljud (JL Audio/Audison/Pioneer)
Corolla -74 KE20, vad har jag gett mig in på...
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: "aluhylsa" runt tändstift 3K-C

Inlägg av cheetah1 »

Tänkte spontant säga tändstiftsbrunn, men kom på att jag nog ska kolla vad jag babblar om först. Den har ju tydligen stiften i nån metallkåpa på sidan, kan det stämma? Isåfall har jag ingen aning... Sist jag skruvade på en gammal motor med stiften från sidan satt dom skruvade rätt i gjutjärnet...
Bobis
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:03:26

Re: "aluhylsa" runt tändstift 3K-C

Inlägg av Bobis »

spark plug tube hette det visst o fanns o få tag på från toyota för drygt 500:- för en uppsättning om 4...

så blev inget spontanköp, blir att fixa en liten inköpslista o sen försöka hitta något bättre ställe att handla...
Joel Boberg 070-720 94 20
Lexus IS200 'Miami BoomBox' - KW coilovers v3, AEZ Xylo 19", Ljud (JL Audio/Audison/Pioneer)
Corolla -74 KE20, vad har jag gett mig in på...
Skriv svar