Byte av fördelare Toyota Hi-ace -78 RH32v-004020

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Tofje+Tellus
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 05 feb 2021, 13:04:04
Bilmodell: Toyota Hi-ace
Årsmodell: 1978
PostOrt: Trollhättan
Land (Country): Sverige

Byte av fördelare Toyota Hi-ace -78 RH32v-004020

Inlägg av Tofje+Tellus »

Börjar tröttna lite på min mekaniska brytare och fördelaren i stort börjar bli sliten, till och med lite rostig inuti.
Mitt mål är att kunna byta ut hela fördelaren till en med elektrisk brytare, alternativ bara byta ut själva brytaren med en elektriskt lösning.
Jag har sett bilder på och hittat lite information kring båda lösningarna, men tyvärr inte varit ifrån det går att köpa eller huruvida det skulle passa min bil. Är det någon här som har kunskap kring detta som skulle vilja dela med sig? Andra inputs är också mer än välkomna!

Toyota Hi-ace -78 RH32v-004020 (Regnr KFR 785)