Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Glenn »

Kapten Haddock skrev: Ang mags så tycker jag dom är sjukt fula på alla bilar:)
hehe, tycker det är få bilar det passar på, men just gamla celicor är en av dom :)

..Det värsta är ju en gammal duett eller nåt med slotmags..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Ja tror det sitter i sen man åkt amazon, och även jänkare är det eländigt på enligt mig;)

Igår kväll tog jag en stadig wirre och beställde Emblemen, kylslangar o lite annar krimskrams.

Så väntar jag på den stora listan från h2m, samt en del från thailand.

Sen är jag totalt utblottad och lär behöva gå på gatan samt sälja bilen direkt när den är färdig:P

MVH/
Glenn skrev:
Kapten Haddock skrev: Ang mags så tycker jag dom är sjukt fula på alla bilar:)
hehe, tycker det är få bilar det passar på, men just gamla celicor är en av dom :)

..Det värsta är ju en gammal duett eller nåt med slotmags..
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Johnny Blade »

Jag har ju makaroner på Carinan,jag tycker att dom funkar.
Bild
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Dom där är ju snygga på de flesta bilar.

Slipar själv på och stökar med smågrejor.
Ett bromsok börjar det iaf bli ordning på.
Får se om ja ska ha det gult eller om man ska måla svart som original, ser ju lite roligt ut nu oxå.


Bild

MVH/
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Ingen speciellt lyckad helg:(
tänkte ju ösa järnet med bilen men det började med att det kom in ett jobb på fredan som ja tänkte skulle gå snabbt vilket det verkligen inte gjorde.
Sen dog lyfteländet som mer eller mindre är ett måste för o få bort all färg.
Men all färg e borta förutom dörrgångar o motorrum.
Bild

Sportig tändspole.. Ny kostar iof inte speciellt mkt men finns ej att få tag i org iaf inte för mig, så ja putsade till den lite:)
Bild

Mvh/
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Spekulerar lite nu om ja inte ska skicka den på blästring på engång så man kan få på epoxy även på undersidan i samma veva.
Men om det inte blir lugnare på jobbfronten har ja nog inte så mkt val då det inte finns tid att göra själv.

Fick Emblemen igår, ack så fin dom är:)
Bild

Nu sitter jag med en inköpslista allt för lång.

Hur hade ni gjort, på listan hittar ni tex alla hjullager, dom som finns känns perfekta men det känns ändå lika bra o byta då dom stått så länge??

MVH/
Paxman
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 21 jul 2013, 21:16:42
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 1976
PostOrt: Stockholm

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Paxman »

Ååååh, den där draken är så vacker! Var fick du tag i den och till vilket pris? Celicaemblemet har jag ett par av men de har inte hamnat på bilen ännu.

Vad är tanken med bilen i det långa loppet? Ska du behålla den eller ska den säljas när du är klar? Om du tänker behålla den tycker jag att du kan vänta med lagren, de går ju alltid att byta senare om något glapp/oljud skulle uppkomma. Ska den säljas så är det ju fint att kunna säga att de är bytta.
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Jag vet inte riktigt vad ja ska göra:D
Jag jobbar ju med och älskar att förädla bilar men det är mest projekten i sig som lockar inte lika mkt ägandet:P
Celican är en drömbil, jag har alltid trots att man jobbar med mkt fina veteranbilar och nya en fetish för små äldre japaner:)
Och skicket på denna kommer bli över bruksskick så att säga vilket kommer göra att ja knappt kommer använda den och troligtvis sälja om nån är villig att betala.
Och visst lager kostar ju inte mer än 1500-2000 spänn men då man byter dom, allt på bromsar, koppling, fixar motor, o resten av bilen så blir det många bäckar små och ja känner lite att jag måste börja räkna på vad saker kostar.
Men ja tror nog ja byter dom i vilket fall:P

Emblemen köpte ja på ebay, kolla efter billigaste, ska tydligen inte kopierats ännu.

MVH/
Paxman skrev:Ååååh, den där draken är så vacker! Var fick du tag i den och till vilket pris? Celicaemblemet har jag ett par av men de har inte hamnat på bilen ännu.

Vad är tanken med bilen i det långa loppet? Ska du behålla den eller ska den säljas när du är klar? Om du tänker behålla den tycker jag att du kan vänta med lagren, de går ju alltid att byta senare om något glapp/oljud skulle uppkomma. Ska den säljas så är det ju fint att kunna säga att de är bytta.
Paxman
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 21 jul 2013, 21:16:42
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 1976
PostOrt: Stockholm

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Paxman »

Kapten Haddock skrev:Emblemen köpte ja på ebay, kolla efter billigaste, ska tydligen inte kopierats ännu.
De är ju inte direkt billiga...men smakar det så kostar det! Får se om det blir ett par framöver...vore ju nice att ha såna som inte är kopior.

Ja, många bäckar små heter det ju och måste man skära i budget är det väl saker som det inte är några fel på som är vettigast att skära bort.

Förresten, har du bestämt dig för vad du ska ha för lack? (Kanske du skrivit tidigare i tråden, jag har i så fall glömt bort... :oops: )
Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Kapten Haddock - Celica ta22 Barnfind! -Igång o sen?

Inlägg av Kapten Haddock »

Det blir org kulör, den du ser i dörrgångar under huv etc.
Lite grönaktig pastellgul metallic:)

Skickade just iväg en beställning på massor av grejor nu från www.h2mracing.se

Bromsslangar
Bromsklossar
Bromsbackar
bromscylindrar
monteringssats backar
.
Bussningar polyurethan alla.
Hjullager x4.
kopplingsrör + slangar
Knutkors
trågpackning
filter
stift
styrled innre
styrled yttre
spindelled
repsats för bromsoken

Sen har ja en del småplock på väg hem från Thailand etc.


Nä emblemen e inte gratis, och det finns ju MKT smågrejor man kan byta:)

Samtidigt så får man ju ställa det i perspektiv till vad det kostar att renovera en 50tals jänkt eller något så känns det genast bättre;)

MVH/
Paxman skrev:
Kapten Haddock skrev:Emblemen köpte ja på ebay, kolla efter billigaste, ska tydligen inte kopierats ännu.
De är ju inte direkt billiga...men smakar det så kostar det! Får se om det blir ett par framöver...vore ju nice att ha såna som inte är kopior.

Ja, många bäckar små heter det ju och måste man skära i budget är det väl saker som det inte är några fel på som är vettigast att skära bort.

Förresten, har du bestämt dig för vad du ska ha för lack? (Kanske du skrivit tidigare i tråden, jag har i så fall glömt bort... :oops: )
Skriv svar