Mirror link navigator

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Epoca
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 15 aug 2019, 05:37:39
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2019
PostOrt: Åmål

Mirror link navigator

Inlägg av Epoca »

Skulle vilja köra navigator från min mobil SS S7 via Mirror link till skärmen i min Rav4 -19 men misslyckas. Vet någon hur?
MrZaZ
Pay User
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 09 aug 2019, 01:24:53
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 2019
PostOrt: Sundbyberg
Land (Country): Sverige

Re: Mirror link navigator

Inlägg av MrZaZ »

Kontakta mig via PM så ska jag hjälpa dig. Har en RAV4 19 med Samsung S7 fungerande via Mirrorlink USB.

//Danne
TeleHenke
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 01 okt 2019, 22:13:24
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 19
PostOrt: Skara

Re: Mirror link navigator

Inlägg av TeleHenke »

Har försökt lite med detta också men har en Huawei P20 Lite, får inte mirrorlink att fungera men antar det beror på telefonen.
Finns det någon app som löser detta om inte mirrorlink finns som standard på telefonen?
Användarens profilbild
albinoeke
Inlägg: 56
Blev medlem: mån 21 mar 2016, 15:47:18
Bilmodell: Corolla ae92 liftback
Årsmodell: 1989
PostOrt: Enköping
Land (Country): sverige

Re: Mirror link navigator

Inlägg av albinoeke »

Följer.

Har samma problem.
Ska tydligen komma android auto på nästa års modell. Kanske går att uppdatera stereon då.
Aliake
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 19 nov 2019, 15:39:35
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2019
PostOrt: Gävle

Re: Mirror link navigator

Inlägg av Aliake »

Jag hämtade ut en ny Corolla förra veckan och har på alla möjliga sätt försökt spegla min S10+. Idag hittade jag detta på Android addicts. Jag följde det och nu funkar MirrorLink. Jag kör Sygic gps.

”Heres how to fix MirrorLink on Galaxy phones:

1) Go to Settings – Apps
2) Now click the 3-dot menu in the top left and select Show System Apps
3) Find Samsung Mirror Link 1.1 and go in and clear the storage data (this will also clear cache).
4) Restart the phone and connect it to the car
5) MirrorLink should pop up and say it needs to download a certificate – download it.
6) Once done, select MirrorLink in your car and it should say you need to set up Car Mode.
7) Disconnect the phone and load Car Mode from your Apps screen. Go through the setup and then reconnect to your car – you should now be up and running 😊👍
Lycka till!
Skriv svar