Kartor Toyota Touch & Go Plus?

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Ored
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 14 jul 2012, 21:24:09
Bilmodell: Toyota Auris
Årsmodell: 2014
PostOrt: Uppsala

Kartor Toyota Touch & Go Plus?

Inlägg av Ored »

Hej,

Har en Toyota Auris med en Toyota Touch & Go Plus enhet installerad. Efter att jag uppdaterat enheten med ny programvara och några appar som jag laddat ner från Toyota Toolbox till ett USB minne så har plötsligt alla kartor i enheten försvunnit. Om jag går in i Setup > Allmänt > Systeminformation är fältet för Kart ID helt tomt vilket det inte varit förut. När jag stoppar in USB minnet på nytt i enheten så säger den att det finns en uppdatering och efter ett tag säger den att uppdateringen redan är installerad och att jag ska ta ett nytt fingeravtryck från enheten och koppla in USB minnet på nytt till Toyota Toolbox. Går jag då in för att försöka göra ett nytt fingeravtryck så är nu Kopiera t. ... hela tiden gråtonat i min Touch & Go Plus enhet. Hur gör jag nu för att lösa problemet och få tillbaka kartorna i bilens enhet? Kan jag på något sätt lösa det själv genom att få tillbaka kartorna på USB minnet och sedan uppdatera enheten på nytt så att kartorna kommer tillbaka eller måste jag besöka en Toyotaverkstad för att få det ordnat?

/Ored