Corolla och iPhone

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
edthwes
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 23 feb 2020, 13:53:07
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2019
PostOrt: Lidingö

Corolla och iPhone

Inlägg av edthwes »

Hej! Har en Corolla 2019 med Touch'n'Go. Säljaren sa innan att jag kan spegla min iPhone till skärmen, men jag lyckas inte lista ut hur. Manualen pratar om Miracast, och jag hittar den i setup, men den är avstängd och går inte att slå på. Ska man kunna spegla upp den, eller svamlade säljaren bara?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av cheetah1 »

Har den Apple CarPlay så är den med största sannolikhet inte trådlös, utan du måste koppla in mobilen med en lightning till USB-kabel i bilens USB-port. Sen får du godkänna det i telefonen, och leta rätt på var i menyerna man öppnar CarPlay.

Miracast har jag ingen erfarenhet av, så jag vet inte riktigt hur det fungerar.
edthwes
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 23 feb 2020, 13:53:07
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2019
PostOrt: Lidingö

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av edthwes »

Om jag förstått det rätt så stöder inte Touch'n'Go AppleCarplay. Däremot i USA har Toyota nåt som heter Entune i stället, där funkar Carplay. Så frågan är om det finns ett annat sätt..?
Walle_71
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 29 aug 2013, 16:27:48
Bilmodell: Corolla 2.0 Hybrid
Årsmodell: 2019
PostOrt: Åkersberga
Land (Country): Sweden

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av Walle_71 »

Under maj kommer man enligt min handlare att kunna boka en uppgradering av enheten. Om man har en enhet som stödjer det. Pris på det har jag inte fått men i England kommer det att kosta 120 pund.

Finns mer här:
https://www.toyotaownersclub.com/forums ... roid-auto/
Walle_71
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 29 aug 2013, 16:27:48
Bilmodell: Corolla 2.0 Hybrid
Årsmodell: 2019
PostOrt: Åkersberga
Land (Country): Sweden

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av Walle_71 »

Aliake
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 19 nov 2019, 15:39:35
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2019
PostOrt: Gävle

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av Aliake »

Toyota Gävle ringde mig och sa att de bokar in min bil för uppdatering genast när de fått programvaran. Beräknat om några veckor.
Aliake
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 19 nov 2019, 15:39:35
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2019
PostOrt: Gävle

Re: Corolla och iPhone

Inlägg av Aliake »

Det tog tid men igår blev min Corolla uppdaterad med Car Play och Android Auto. Funkar utmärkt men jag fick betala drygt 1300:- trots att jag har serviceavtal, skitdåligt av Toyota.
Skriv svar