Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av Fnys »

JohanRocker skrev:St205an fungerar igen efter massa strul! :thumbup: nu små plock kvar! :D
:thumbup: köra lite i vinter?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Fnys skrev:
JohanRocker skrev:St205an fungerar igen efter massa strul! :thumbup: nu små plock kvar! :D
:thumbup: köra lite i vinter?
haha! hade ju varit skoj får väl test köra lite kanske! :D
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Hallå alla här på forumet! Om man verkligen tappat suget och vill ha något annat att åka med året om? då den här jävla vintern aldrig kommer ta slut!
Va fan ska man ta sig till då! känns som tiden bara går och man står och trampar på samma jävla ställe hela tiden plus att man blir fan inte yngre!!!
Hyr ett garage som kostar en förmögenhet känns det som men så är det nog också...
Man blir aldrig klar med bilarna, ett jobb som tar upp ens fritid mer än ett vanligt 7-16 jobb man hinner inte ens äta knappt för fan....
Jag är inte negativ har själv valt detta men det omöjliga börjar krypa på en tyvärr jag som annars är jävligt glad, positiv och rolig enligt mina vänner börjar gömma mig bakom allt jävla garage meckande och i jobbet känns tufft ensam är aldrig stark....
Går ska man sälja/byta bort projekten eller det är frågan! förlora pengar hur man än gör så är det och det vet man ju när man ger sig in i bilträsket eller vad man säger.
Man skulle nog förlora sin själ då men man står nästan och trevar i mörkret!!!
Nu då man valt att åka en jävla rishög till bil på vintern som e kul då man slipper allt strul men hellre en bra bil året runt känns det mer som nu förtiden vill för fan åka säkert!!
Har väl åkt 100mil med båda bilarna på de 2 senaste åren känns så där som sagt bara pengar som rullar iväg utan att få något kul alls!
Känns långt ifrån att vara klar också fast ändå inte bara så jävla less på skiten.
Ursäkt var bara tvungen att skriva av mig lite!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av Hornlund »

Ett tips som fungerat för mig, är att ställa bort & glöm bort. Åtminstone en stund, men det är å andra sidan inte lika roligt när du får betala dyrt för garaget. Sedan kanske det skulle räcka med ett projekt? Men då blir det naturligtvis svinsvårt att välja vilken av bilarna du ska spara respektive sälja bort!

En svår nöt att knäcka, men lite perspektiv i form av tid brukar sällan göra saken sämre. Så hitta inte på något förhastat, det är mitt tips som sagt.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Hornlund skrev:Ett tips som fungerat för mig, är att ställa bort & glöm bort. Åtminstone en stund, men det är å andra sidan inte lika roligt när du får betala dyrt för garaget. Sedan kanske det skulle räcka med ett projekt? Men då blir det naturligtvis svinsvårt att välja vilken av bilarna du ska spara respektive sälja bort!

En svår nöt att knäcka, men lite perspektiv i form av tid brukar sällan göra saken sämre. Så hitta inte på något förhastat, det är mitt tips som sagt.
Tackar för tipset! Skulle kunna sälja båda! Så slipper man tänka på det. Garaget kommer kosta fortfarande om man inte hyr in någon eller gör sig av med bilarna!! Så man får tänka en del!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av Henrik »

vet PRECIS hur det är.
Höll på först med min mr2, sen med min gt4. Är det inte det ena så är det det andra. Det slutade aldrig. Pengar pengar pengar. Strul till förbannelse.
Slutade med att jag tröttnade totalt efter att ha fått mappat klart bilen och sålde den för en femtedel av vad den kostat mig. Efter det ler livet igen (tror jag köparen också gör iof, då han fick rätt på det sista felet som var felställda ventiler.. man kanske skulle ägna sig åt fönsterputsning eller något annat enkelt..)
Bara kräk av dig. På mig hjälpte det. Sätt dig sen ner och fråga dig själv vad du egentligen vill ha ut av bilen/bilarna. Skit i vad dom kostat dig, värdesätt din hälsa istället.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Henrik skrev:vet PRECIS hur det är.
Höll på först med min mr2, sen med min gt4. Är det inte det ena så är det det andra. Det slutade aldrig. Pengar pengar pengar. Strul till förbannelse.
Slutade med att jag tröttnade totalt efter att ha fått mappat klart bilen och sålde den för en femtedel av vad den kostat mig. Efter det ler livet igen (tror jag köparen också gör iof, då han fick rätt på det sista felet som var felställda ventiler.. man kanske skulle ägna sig åt fönsterputsning eller något annat enkelt..)
Bara kräk av dig. På mig hjälpte det. Sätt dig sen ner och fråga dig själv vad du egentligen vill ha ut av bilen/bilarna. Skit i vad dom kostat dig, värdesätt din hälsa istället.

tackar ska ta en riktigt funderare! skönt att höra att det finns fler som mig! trodde nästan man var ensam! :D

Kan alltid byta mot något annat! :thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av Mr Dezent »

"Människan offrar sin hälsa för att jaga pengar, för att sedan lägga pengar på att bevara sin hälsa"

Finns mycket tänkvärt i det påståendet.
Låt aldrig materiella ting styra din tid, ditt liv och din energi.

Hälsan kommer först. Alltid.
Bilar är bara bilar och pengar är bara pengar.
Gemensamt för båda är att de under mänsklighetens fortsatta tid alltid kommer att finnas och gå att få tag på mer av.
Din tid och din hälsa däremot ...
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Mr Dezent skrev:"Människan offrar sin hälsa för att jaga pengar, för att sedan lägga pengar på att bevara sin hälsa"

Finns mycket tänkvärt i det påståendet.
Låt aldrig materiella ting styra din tid, ditt liv och din energi.

Hälsan kommer först. Alltid.
Bilar är bara bilar och pengar är bara pengar.
Gemensamt för båda är att de under mänsklighetens fortsatta tid alltid kommer att finnas och gå att få tag på mer av.
Din tid och din hälsa däremot ...
Ett av dom bästa sakerna jag hört! på länge.. ja exakt livet är viktigare och hälsa också! man börjar in se det nu :D

var ute och titta till mina ögonstenar som jag är så trött på! den som har något bra och skysst att byta mot eller en stor bunt pengar kan passa på nu när man vaken vet ut eller in!

Svart pärlan starta efter andra försöket då den stått still ett tag! skönt ljud :twisted:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
superphilip
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 23 dec 2010, 21:26:42
Bilmodell: Celica GT-four ST185
Årsmodell: 91
Land (Country): Sweden
Ort: Trelleborg

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av superphilip »

Vilka sjuka bilar du ligger inne med! är mäktigt imponerad :lol:
Låst