Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

superphilip skrev:Vilka sjuka bilar du ligger inne med! är mäktigt imponerad :lol:

Det kan man säga så klart att de e skyssta! men det har ett pris och det är inte speciellt kul i längden då man har annat runt omkring som kostar också! :roll:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Allt är till salu till rätt pris eller ett bra byte! :clap: Pm vid intresse. Kan bjuda på garage hyra fram till maj för den som är intresserad då jag har stort garage!!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
haank
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
Bilmodell: Toyota GT4
Årsmodell: 91
PostOrt: 68630 Sunne
Land (Country): Sweden
Ort: Sunne

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av haank »

Jag måste säga att jag känner ungefär samma faktiskt. Jag har ju fått min bil i körbart skick, satsar på en tidig besiktning nu för första gången. Är några smågrejer kvar som jag ska fixa innan sässongen drar igång. Har dock knappt varit i garaget sen i september.

Men iaf målet med mitt bygge är att få komma ut och testa på bankörning, timeattack med mera. Få känna på vilka krafter bilen har att bjuda på.

Så nu är jag liksom mer eller mindre nöjd med de grejer jag har på bilen. Har ju fortfarande massor med saker som kan uppgraderas, bromsar, bur osv, men de får va.
Nu blir de bara åka av hela sommaren är de tänkt.

Så mitt tips till dig är att göra samma som mig med 1 av bilarna. Sälj 1 även om du kanske drar på dig en förlust(jag skulle behållt den svarta).

Planera kommande race sässong med typ 4 events. Så ser du ljus i tunnel, de gör ja iaf...

Om du har fått igång kärran nu så har du då tankat ner mappen från nira? Jag är fortfarande intresserad av att titta i din mapp och jämföra med min. Du får givetvis mina mappar också om du vill ha...
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Suger livet? Rekommenderar er då att överladda!

Provkört första svängen gick riktigt fint :evil: växte fram! brutal jävla keramiskt ljud :twisted: motorn är så stum o fin!!

Men jag lever på lyckan nu så det gör inget att det strular!

Sen kom man till den tråkiga delen igen! spännaren verkar gett upp! som tur var så var det i andra start tillfället då man skulle kolla loggning på datorn! så inget har gett sig! en fråga finns det olika längd på kamrem till 3sgte?? har sett 177 och 178 kuggars!

Vart grymt med Coiloversen jag köpte av Altras! lite gratis reklam till honom ;9 hårt om grym väghållning av dess like!!!

:thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Altras
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 06:48:34
Bilmodell: Celica gt-four
Årsmodell: 1995

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av Altras »

JohanRocker skrev:Suger livet? Rekommenderar er då att överladda!

Provkört första svängen gick riktigt fint :evil: växte fram! brutal jävla keramiskt ljud :twisted: motorn är så stum o fin!!

Men jag lever på lyckan nu så det gör inget att det strular!

Sen kom man till den tråkiga delen igen! spännaren verkar gett upp! som tur var så var det i andra start tillfället då man skulle kolla loggning på datorn! så inget har gett sig! en fråga finns det olika längd på kamrem till 3sgte?? har sett 177 och 178 kuggars!

Vart grymt med Coiloversen jag köpte av Altras! lite gratis reklam till honom ;9 hårt om grym väghållning av dess like!!!

:thumbup:
Kul att du trivs med dom :P jag hatade dom doc som du säkert förstog :P
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Altras förstår dig men mig gör det inget alls!! Låg ju slickat på backen!!! Härligt tycker jag!€
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

Har varit en lång sommar utan mycket bil fix! Annat som varit en viktigare prioritering! Som skön semester! Sälja eller inte sälja står fortfrande i tankarna! Kanske byta mot något annat roligt! Provkört en gång i sommar gick fint men mappen behöver fixas! Byta spännare och kamrem är steget som är på gång nu! Om någon har intresse så finns det alltid tid att få ta över projeket! Priset får den komma med som är intresserad av komplett bil med motor! vill mest ha tillbaka pengarna för motorn! så lite över det priset vill jag ha! :clap:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

:thumbup: passa på och köp nu om någon är intresserad :thumbup: bestämt mig att behålla Carlos Sainzen då jag inte får tiden att räcka till för båda bilarna! den står där den står för tillfället! :thumbup: bra bil att fortsätta med om man vill som sagt! :clap:


Byten intresanta till bruks bil eller något annat roligt! Kom gärna med förslag! priset lite högre då!

Säljes för 100.000kr :thumbup:

:D

thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Toyota Celica GT-FOUR ST205 Projekt Black Pearl update

Inlägg av JohanRocker »

:thumbup: Bilen är såld! tråd kan låsas! :thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Låst