Supra MK3 7M GTE Med problem

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
THORDA
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 07 jul 2009, 07:34:21
Bilmodell: Toyota supra mk3
Årsmodell: 1991
Ort: Skänninge

Supra MK3 7M GTE Med problem

Inlägg av THORDA »

Jag har renoverat toppen efter topp ras(dvs packningen rök) Toppen är planad 070 och allt i toppen är nytt med nya kammar Jag har kollat klockning och den är ok men den baktänder jag har också kollat tändföljd och provat både
153624 och 153642 men ingen förändrig Finns det någon som kan hjälpa mig alla ideer och råd välkommnas

Jag har upptäkt felet och det var kompfall på 3-4 cylinder troligen resultat utav en fördålig packning Det var även en trickgivara som var kass har fixat nya gjejer från usa så jag kör nog inte mer i år
Ska byta innsprut och tänd system till ett mer säkert system som går att mappa medans jag kör
Har även köpt ny turbo så vi får se hur det går Jag hadde 450+ förut så under det blir det inte